printlogo


فرمانده انتظامي استان البرز خبرداد
افزايش 59 درصدي کشفيات سرقت پليس البرز در سال 1402

البرز- معصومه عینی خبرنگار اقتصادسرآمد-   فرمانده انتظامي استان در نشست خبري پايان سال خود با اصحاب رسانه ضمن تشريح آمار عملکرد پليس استان در سال جاري،  از افزايش 59 درصدي کشفيات سرقت در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. 
حميد هداوند- ضمن تبريک حلول ماه مبارک رمضان و تقارن بهار قرآن با بهار طبيعت، بيان داشت: در ابتدا لازم مي دانم از يکايک همکاران سخت‌کوش و پرتلاش خود در پليس استان به دليل خدمت صادقانه و بي‌منت به مردم بصير و قدرشناس استان البرز تقدير و تشکر کنم . 
وي افزود: همکاران بنده در فرماندهي انتظامي استان البرز در راستاي برقراري نظم و امنيت شهروندان از ابتداي سال جاري به صورت شبانه روزي با امکانات و تجهيزات در اختيار تلاش نمودند که خوشبختانه توفيقات  خوبي نيز به دست آمده است. 
فرمانده انتظامي استان البرز با اشاره به افزايش 59 درصدي کشفيات سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت:  با اقدامات صورت گرفته در حوزه پيشگيري از سرقت، وقوع سرقت نيز در استان نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است. 
اين مقام ارشد انتظامي از کشف 26 ميليون و 349 هزار عدد انواع کالاي قاچاق به ارزش ريالي حدود 14 هزار ميليارد تومان و دستگيري 890 نفر در اين رابطه خبر داد و گفت: ميزان کشفيات کالاي قاچاق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزايش داشته است. 
ارشدترين مقام انتظامي استان البرز از تشکيل 136 پرونده با موضوعات جرائم اقتصادي از قبيل فرار مالياتي، احتکار،  اخلال در نظام اقتصادي، زمين‌خواري و غيره خبر داد و گفت: در اين رابطه نيز 280 نفر دستگير شده‌اند که ارزش ريالي جرائم بيش از 49 همت بوده است. 
سردار هداوند از کاهش 17 درصدي ميزان تخلفات جاده‌اي سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: ميزان وقوع تصادفات خسارتي نيز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است. 
وي در بخش ديگري از سخنان خود به ارائه 6 ميليون و 325 هزار خدمت در پليس راهور استان البرز اشاره کرد و گفت: از اين مقدار 978 هزار مورد خدمت شماره گذاري، 356 هزار مورد صدور گواهينامه و الباقي ساير خدمات بوده است. 
سردار هداوند از کشف بيش از 4200 مورد جرائم رايانه‌اي با موضوعات اقتصادي، اخلاقي، اجتماعي و سياسي خبر داد و اظهار کرد:  پليس فتاي استان البرز در سال جاري 19 باند اسکيمر، 4 باند کلاهبرداري تلفني،  8 باند کلاهبرداري اينترنتي و 18 باند فيشينگ را منهدم کرده و 124 متهم را در اين زمينه دستگير کرده‌اند که ارزش ريالي کلاهبرداري صورت گرفته توسط اين افراد 530 ميليارد ريال برآورد شده است. 
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: در حوزه پليس مبارزه با مواد مخدر نيز ماموران پليس البرز در مجموع 19 تن 803 کيلوگرم انواع مواد مخدر کشف کرده اند که 11 تن و 787 کيلوگرم آن در داخل استان و 8 تن در عمليات‌هاي مشترک برون استاني کشف شده‌اند. 
فرمانده انتظامي استان البرز از جمع آوري 9 هزار و 366 نفر معتاد متجاهر در سال جاري خبر داد و گفتک اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 163 درصد افزايش داشته است. 
ارشدترين مقام انتظامي استان البرز از برگزاري 29 جلسه ملاقات مردمي مسئولان انتظامي با شهروندان خبر داد و اظهار کرد: در اين جلسات به بيش از 14 هزار درخواست شهروندان رسيدگي شده و مشکلات آنها حل شده است. 
سردار هداوند در پايان از همکاري اصحاب رسانه با پليس البرز تقدير کرد و آرزوي سالي سرشار از موفقيت براي البرز نشينان کرد.