printlogo


استاندار لرستان
اجرای تقاطع شهدای جاویدالاثر الگویی موفق از کارهای جهادی است

خرم آباد- رضا حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد- استاندار لرستان گفت: تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاتر خرم آباد الگویی برای انجام کارهای جهادی در استان است که جای قدردانی از تمامی دست اندرکاران انجام آن دارد. 
فرهاد زیویار در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم آباد اظهار کرد: با توجه به توپوگرافی و ساختار جغرافیایی خرم آباد، این شهر درگیر مسایل ترافیکی بسیاری است که ضرر و زیان هاد مادی و غیرمادی و اقتصادی آن کم نیست. وی افزود: یکی از ماموریت های اساسی دولتمردان، مساله مندانه نگاه کردن به انجام امور است که در این راستا برای حل کردن مسایل ترافیکی یک دستگاه به تنهایی نمی تواند پای کار باشد و باید تمامی دستگاه ها دخالت داشته باشند. عملیات اجرایی طرح تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر شهرداری خرم آباد با هدف رفع مشکلات ترافیکی منطقه به پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا خردادماه پارسال آغاز و بنا بود ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره برداری برسد. 
این طرح عمرانی ضروری با همکاری مناسب پیمانکار و تزریق به موقع اعتبارات هشت ماه زودتر از موعد تکمیل،و مورد بهره برداری قرار گرفت. 
این پروژه ترکیبی از سازه‌های بتونی و فلزی است و براساس جانمایی نقشه سازه که مدنظر گرفته شد، طول این روگذر ۳۷۰ متر با پنج نقطه حفاری به عنوان فونداسیون سازه و با اوج ارتفاعی ۶ و نیم متر است که از زیر آن تردد صورت می‌گیرد و شیب پروژه ۷.۹ درصد، عرض تمام شده به صورت مایل ۱۶.۲۰ متر و به صورت عمود ۱۵.۲۵ متر است، در هر باند دو لاین رفت و دو لاین برگشت داریم که هر لاین ۷.۱۰ متر است. 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: این قرارگاه در تامین انرژی بخش های مختلف گاز، نفت و بنزین کشور پیشرو است و در این راستا روزانه  ۴۵ میلیون لیتر بنزین تولید و وارد بازار می کند. 
سردار عبدالرضا عابد اظهار کرد: دشمنان نظام با بکارگیری انواع مختلف تحریم ها فکر می کردند می توانند کشور را از رشد و پیشرفت باز دارند ، اما امروز با شعار "ما می توانیم" بر بسیاری از مشکلات غلبه کرده ایم.
وی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مفتخر است در موضوع تامین انرژی بخش های مختلف گاز، نفت و بنزین کشور پیشرو است و در این راستا روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزین تولید و وارد بازار می کند و در تولید دیگر مشتقات نیز فعال است.فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به اجرای ۶۲ سد توسط قرارگاه که بزرگترین آن کرخه است، افزود: ۲۷ میلیارد مترمکعب حجم ذخیره آب پشت این سدهاست و میلیون ها هکتار زمین را زیر کشت برده اند.سردار عابد در خصوص احداث مترو عنوان کرد: قرارگاه در این راستا نیز با احداث ۳۳۰ کیلومتر در ۹ استان کشور توانسته است خطوط مترو راه اندازی کند.
وی افزود:‌ امروز دشمنان اسلام و انقلاب ناراحت هستند ، چراکه مانعی بازدارنده برای منطقه و تامین امنیت هستیم و خوشحالیم که قرارگاه در هر نقطه ای از کشور حضور پیدا می کند ، با سربلندی بیرون می آید.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا یادآور شد: دلاورمردی های رزمندگان اسلام در لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان در دوران دفاع مقدس هیچگاه از ذهن مردم ایران فراموش نمی شود که از جنوب و غرب باعث ترس وحوش دشمن می شد و لرزه بر اندام آنها می انداخت.
وی افزود: هرچه داریم از خون مقدس شهداست و شکرگزاریم که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با شعار "ما می توانیم" در هر برنامه ای مدیریت جهادی را در پروژه های کلان و راهبردی کشور به کار می گیرد. شهردار خرم آباد  درافتتاح این طرح اظهار کرد: این پروژه یکی از مهمترین گره های ترافیکی واقع در خیابان شریعتی را رفع کرد.
داریوش بارانی بیرانوند با قدردانی از تلاش های جهادگونه قرارگاه خاتم الانبیا و استانداری در اجرای این طرح افزود: تمامی مسوولان استان در تکمیل این طرح تلاش های بسیاری داشتند که شایسته قدردانی است.
وی افزود: بزودی کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) در ورودی مسکن مهر را با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا خواهیم داشت.
شهردار خرم آباد تصریح کرد: پیش بینی شده در سال جاری پنج پروژه در مقیاس این طرح برای شهر خرم آباد تعریف و اجرایی شود. رئیس شورای شهر خرم‌آباد       گفت: تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر نتیجه همدلی مسئولین بوده است. حجت‌الله احمدی پور،د اظهار کرد: این پروژه در سایه وفاق و همدلی مسئولین، شهردار و شورای شهرخرم‌آباد، استاندار و معاونین و قرارگاه سازندگی، الانبیا به نتیجه رسیده است. وی اضافه کرد: در همه پروژه‌های مدیریت شهری انتظار می‌رود این همدلی و وفاق ادامه داشته تا مردم از این خدمات بهره ببرند.رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: لرستان استانی کمتر برخوردار است و نیاز مورد اهتمام ویژه قرار گیرد تا بخشی از مشکلات زیرساختی استان برطرف شود.