printlogo


مدیرکل میراث‌فرهنگی وگردشگری استان هرمزگان
توسعه زیرساخت‌های توریسم دریایی در پارسیان، سیریک و قشم


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان از توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی در شهرستان‌های پارسیان، سیریک و قشم با اعتباری بالغ بر ۷۴ میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد محسنی به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان هرمزگان طی سال گذشته اشاره کرد و به مانا گفت: در همین راستا دو مجتمع گردشگری در بندرعباس و حاجی‌آباد با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال و سه زیرساخت گردشگری در قشم و سیریک با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری مذکور، شاهد افزایش اشتغالزایی در استان بودیم.
وی با اشاره به اینکه همچنین عملیات اجرایی ایجاد و تکمیل ۹ زیرساخت گردشگری با اعتباری بالغ بر ۷۴ میلیارد ریال نیز در سال گذشته آغاز شده است، گفت: این زیرساخت‌های گردشگری شامل احداث کمپ گردشگری، بازارچه صنایع‌دستی، برج پرنده‌نگری، موج‌شکن، سکوی نشیمن، محوطه‌سازی و ... در شهرستان‌های پارسیان، سیریک و قشم است.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری در راستای توسعه پایدار گردشگری است که زمینه را برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی فراهم می‌کند.