تأکید مدرسخیابانی بر نوسازی ناوگان ملی کشتیرانی
افزایش ۴۳ درصدی سرمایه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
گروه ترانزیت - مجمع عمومی فوقالعاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور اکثریت سهامداران حقیقی و حقوقی و به ریاست دکتر جباری معاونت امور شرکتهای شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در محل سالن همایش شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
با تصویب مجمع عمومی فوقالعاده، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سرمایه خود را به میزان ۴۳ درصد افزایش داد.
به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ با تصویب مجمع عمومی فوقالعاده شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه این شرکت بزرگ بورسی به میزان ۴۳ درصد افزایش یافت.
بر این اساس و با پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب سهامداران، سرمایه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از رقم ۵۷.۷۲۲ به ۸۲.۵۰۰ میلیارد ریال افزایش داده شد.
مبلغ مزبور مطابق با پیشنهاد هیئت مدیره از محل سود انباشته این شرکت تأمین شده است.
تأکید بر نوسازی ناوگان گروه کشتیرانی
جمهوری اسلامی ایران
نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال ۱۴۰۲ با سرمایهگذاری بیش از ۱۸ میلیون دلار، ۵ هزار دستگاه کانتینر جدید برای الحاق به ناوگان کانتینری شرکت خریداری شد.
محمدرضا مدرسخیابانی که در مجمع عمومی فوقالعاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سخن میگفت با اشاره به دستور جلسه این مجمع مبنی بر افزایش سرمایه ۴۳ درصدی این شرکت، خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش سرمایه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سوی هیئت مدیره این شرکت به علل مختلف مطرح شد که از جمله آنها میتوان، به مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای فرعی گروه کشتیرانی اشاره کرد.
افزایش سرمایه شرکت فله گروه کشتیرانی
از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان
وی به افزایش سرمایه برخی شرکتهای گروه اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه شرکت فله گروه کشتیرانی از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته، در نمونهای دیگر سرمایه شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز از ۱۰۸ به ۳۶۰ میلیارد تومان ارتقاء داده شده است؛ ضمن اینکه دیگر شرکتهای گروه نیز به فراخور افزایش سرمایه را تجربه کردند.
مدرس خیابانی، مجموع افزایش سرمایه شرکتهای فرعی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را طی سال ۱۴۰۲ حدود ۸۶۴ میلیارد تومان اعلام کرد.
علت تشکیل مجمع عمومی فوقالعاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
وی علت دوم تشکیل مجمع عمومی فوقالعاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در خصوص افزایش سرمایه این شرکت را افزایش فعالیتها در جهت بهسازی و نوسازی داراییهای ثابت دانست و افزود: در همین رابطه طی سال ۱۴۰۲ با سرمایهگذاری بیش از ۱۸ میلیون دلار تعداد ۵ هزار دستگاه کانتینر ۴۰ فوتی برای تقویت ناوگان کانتینری خریداری شد، همچنین ۱۵۰ دستگاه کامیون کشنده نیز در راستای حملونقل چندوجهی و ارائه خدمات لجستیکی به ارزش حدود ۹۸۹ میلیارد تومان خریداری و شرکت حملونقلی جادهای گروه کشتیرانی تأسیس گردید.
ضرورت تحقق نوسازی ناوگان
در سریعترین زمان ممکن
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اهمیت نوسازی ناوگان، تأکید کرد: با توجه به تغییر مداوم قوانین و مقررات بینالمللی دریانوردی باید برای رفع این محدودیتها در سریعترین زمان ممکن نوسازی ناوگان با ورود شناورهای تازه محقق شود.
تلاش برای حفظ روند سودآوری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
مدرسخیابانی در پایان اظهارات خود منبع تأمین افزایش ۴۳ درصدی سرمایه گروه کشتیرانی را از محل سود انباشته این شرکت اعلام کرد و گفت: امیدواریم با توجه به این تحولات روند سودآوری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به صورت مستمر حفظ کنیم.
شایان ذکر است، در پایان مجمع عمومی فوقالعاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سهامداران با افزایش سرمایه این شرکت از رقم ۵۷.۷۲۲ به ۸۲.۵۰۰ میلیارد ریال موافقت
کردند.