printlogo


مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی
آغاز اعلام زمان بندی تحویل واحدهای مسکن ملی پروژه 8100 واحدی اراک

اراک - غلامی خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در تلاش هستیم در روزهای آینده برنامه زمان بندی تحویل  واحدهای مسکونی پروژه 8100 واحدی مسکن ملی اراک را استخراج و به مردم اعلام کنیم.
عباس یوسف زاده افزود: در اواخر سال گذشته در اسفندماه برنامه زمان‌بندی اصلاحی اخذ شد، در شورای مسکن مصوب شده و قرار است واحدها در اوایل سال ۱۴۰۴ تحویل مردم شود.
وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه 8100 واحدی طرح مسکن ملی اراک اظهار داشت: عملیات ساخت پروژه ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی اراک از سه سال گذشته با یک پیمانکار آغاز شد که به دلایل متعددی از جمله عدم اتصال به سیستم بانکی و وابستگی صرف به منابع مردمی در آن مقطع و عدم واریز پیش پرداخت پیمانکار در بازه زمانی مقرر و عدم انجام تعهدات پیمانکار در زمان مقرر کار، با کندی مواجه شد.
یوسف زاده تصریح کرد: در سال گذشته مسوولان استانداری، راه و شهرسازی تصمیم گرفتند که کاهش پیمان با پیمانکار بدهند که ۲ هزار و ۳۹۲ واحد را به کیسون واگذار کرده و الباقی را به سه پیمانکار دیگر واگذار کردند و قراردادهای جدیدی را به پیمانکاران دیگر در مهر و آبان ماه منعقد می‌کنند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه قرار بود این واحدها در ۱۳ طبقه احداث شوند، به دلیل برخی ملاحظات تعداد طبقات به ۵ طبقه کاهش یافت که این مسئله در زمان بندی پروژه برای روش ساخت تاثیر دارد، فرصتی ۱۰۰ روزه به پیمانکاران داده شد که روش اجرا را مشخص و برنامه زمان‌بندی اصلاح شده را اعلام کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت: پروژه از ابتدای کار وصل به منابع بانکی نشده بود، که اخیرا بانک‌ها وصل پروژه شده و ۵ بانک را هماهنگ کردیم، بانک مسکن از ابتدای کار به دلیل اختلافی که با شرکت کیسون پیمانکار داشت، زیربار تعهدات نمی‌رفت.وی ادامه داد: با اتصال بانک‌ها به پروژه تامین منابع زودتر انجام می‌شود که انتظار داریم مردم هم در پرداخت نهایت همکاری را داشته باشند.