printlogo


نوای شهریار از سعد‌آباد تا مانیل

یاسوج - شهریار کریمی (زاده) خواننده و نوازنده موسیقی محلی لری و سنتی، در سال ۱۳۸۰ وارد عرصه نوازندگی(ویلن و سنتور)  شد و در سال ۱۳۸۸ به صورت تخصصی ردیف آواز ایرانی در محضر استاد مجتبی عسکری در اصفهان گذراند.
 کریمی، رشته کمانچه را در در سال۱۳۹۰ در دانشگاه موسیقی تهران گذراند.
 او  سال ۱۳۹۷، کلاس‌های صداسازی آموزشگاه عارف را با موفقیت  اتمام رساند و  سپس. دوره‌های صداسازی پیشرفته را نزد استاد حمیدرضا نوربخش  آموزش دید.
اولین آلبوم رسمی کریمی با نام "وار" اواخر سال ۱۳۹۰  توسط  استاد حمید توفیقی بروجنی و  به اهتمام سید همت هاشمی  ساخته شد.
از جمله افتخار آفرینی‌های  این خواننده محبوب لر زبان، میتوان  به کسب دیپلم  افتخار بهترین اجرای صحنه‌ای  در جشنواره سال ۱۳۹۳ موسیقی همدان را نام برد.
  کسب دیپلم افتخار بهترین خواننده تولیدات رادیو و تلوزیون در کشور  در  سال ۱۳۹۷ از دیگر موفقیت‌های اوست.
او در خصوص تولیدات موسیقیایی خود، گفت: زمستان ۱۳۹۵، تصنیف "ایران" با  تنظیم سید همت هاشمی و شعر استاد غلام‌محمد ملک‌زاده را کار کرد.
آلبوم "وار" در سال ۱۳۹۱ ، آلبوم "درا" سال ۱۳۹۹ و همچنین تصنیف "تاج برفی دنا"  با تنظیم و آهنگ مسعود  موسوی و  شعر سهراب انصاری، ،تصنیف "آریوبرزن"، تنظیم حمید توفیقی بروجنی، شعر فریدون داوری، تصنیف "زناره" تنظیم آغاجری، شعر سهراب انصاری، تصنیف "باغ اوریشوم"  تنظیم کامبیز جهانبخش و مجتبی صادقی با شعر غلام‌محمد ملک‌زاده، تصنیف "سازنقاره" تنظیم مجید پشتوان با شعر احمد انصاری‌فهلیانی، تصنیف "حال خش" با تنظیم فرزاد متولی و شعر اسداله زمانی، تصنیف "یوسف زلیخا" جهت تیتراژ پایانی فیلم سینمایی باجناق‌ها،  شهر سهراب انصاری تنظیم مسعود موسوی، تصنیف "گل و برنو" آهنگ و تنظیم سامان جعفری با شعر شهین مهدی‌پور، تصنیف "گلمی گل" آهنگ و تنظیم رضا سلیمانی‌فر  با شعر غلام‌محمد ملک‌زاده و تصنیف "گل باوقار"  تنظیم محسن محسنی و شعر سهراب انصاری از دیگر تولیداتی است که‌ کریمی برشمرد و بیان کرد: "آواز پیری" تنظیم سامان جعفری با شعر رسول سنایی و "آواز سیه روز" تنظیم سامان جعفری با شعر دکتر حسین خلفی و علی زمانی و تصنیف "چکنوم" با تنظیم سامان جعفری و شعر پدرام اکبری دیگر آثار اوست.
وی در خصوص برگزاری کنسرت‌، تصریح کرد:  سال ۱۳۹۱ در شهرهای یاسوج و دوگنبدان با گروه "ایل بانگ" و سال ۱۳۹۲ به مناسبت هفته کهگیلویه‌وبویراحمد به مدت یک هفته در کاخ سعدآباد، کاخ گلستان،برج آزادی ،برج میلاد اجرا داشته ‌است.
کریمی افزود:سال ۱۳۹۳ در اروپای شرقی و دانشگاه‌های مختلف کشور بلغارستان، در بخش‌های مختلف موسیقی سنتی و فولکلوریک اجرا داشته است.
 اجرای کنسرت متعدد با گروه موسیقی "پرنیان" در شهرهای بروجن،دهدشت،گچساران، شیراز و یاسوج در سال ۱۳۹۳، نیز در کارنامه هنری این هنرمند ثبت شده لست. وی در ادامه از اجرای کنسرتی در مهرماه ۱۳۹۴ با گروه "نوای مهر" به سرپرستی کاوه معتمدیان و آهنگسازی حمید توفیقی بروجنی در شهر یاسوج گفت و افزود: بهمن ماه ۱۳۹۴، به مدت دو هفته در کشور فیلیپین، شهر مانیل و دانشکده‌های موسیقی و پزشکی این کشور اجرا داشتم.
شهریار کریمی یادآور شد: بهمن ماه ۱۳۹۶، با گروه "همنوازان" در دو بخش محلی و سنتی ایرانی در شهرهای یاسوج و گچساران، در تابستان ۱۳۹۷ در دو بخش سنتی و فولکلوریک در شهرهای یاسوج و گچساران و دیماه ۱۳۹۶ کنسرتی به مناسبت قدردانی از دکتر "بسکی" پدر پزشکی در شهر گنبدکاووس با گروه استاد مجید درخشانی داشته است.