printlogo


استاندار بوشهر در نشست با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر خبرداد: 
ضرورت ایجاد پنج پایگاه امداد دریایی  در شهرهای ساحلی استان بوشهر


استاندار بوشهر گفت:باتوجه به وجود675 کیلومتر نوار ساحلی و گردشگر پذیر بودن این استان برای ایجاد پنج پایگاه امداد دریایی هلال احمر در پنج شهر ساحلی موافقت می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، احمد محمدی‌زاده» در نشست با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار کرد: سواحل زیبای خلیج‌فارس یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان است که ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش‌های مختلف به‌ویژه امدادی یک ضرورت است.
وی با گرامیداشت هفته جمعیت هلال احمر افزود: برای ساخت و سرت بخشی در راه‌اندازی این پایگاه‌های امدادی از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.
استاندار بوشهر تصریح کرد: ساخت پایگاه‌های امداد یاد شده اجرایی و در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا در نوروز آینده مورد استفاده شود.محمدی زاده ادامه داد: باتوجه به صدور مجوز راه‌اندازی داروخانه هلال احمر استان برای دسترسی همه بیماران در شهرها و روستاهای این استان به داروی مورد نیاز، بسترهای لازم از جمله پیک دارویی برای توزیع داروهای خاص در مناطق مختلف راه‌اندازی شود.
وی یادآور شد: بدلیل شکل گیری گروه های تخصصی در رشته های مختلف در جمعیت هلال احمر خدمات آنان حائز اهمیت است.
محمدی زاده ظرفیت جمعیت هلال احمر را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: هلال احمر که نقش مهمی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی دارد به‌عنوان لایه دوم بسیج کشور محسوب می‌شود.
استاندار بوشهر با تاکید بر تقویت پیوند و همبستگی هلال احمر با مجموعه بسیج افزود: همانگونه که بسیج به عنوان گروه بزرگ مردمی نقش اثرگذاری در بخش‌های مختلف اجتماع دارد با تقویت پیوند این ۲ گروه مردمی یعنی بسیج و هلال احمر خدمات به جامعه هدف افزایش قابل توجهی می‌یابد.
محمدی‌زاده نوآوری، آینده‌نگری و اجرایی شدن طرح‌های خلاقانه را از ویژگی‌های مدیر موفق دانست و اظهار داشت: مدیران باید در کنار فعالیت‌های روزانه اجرای طرح‌های ماندگار را در دستور کار خود قرار دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: وجود هشت شهرستان ساحلی، لزوم توجه ویژه به ساخت پنج پایگاه امدادی را متمایز و مهم کرده است.
“ احسان ایزدپناه « اظهار کرد: شهرستان های گناوه، بوشهر، تنگستان، دیر و کنگان به دلیل داشتن سواحلی بکر و مورد توجه گردشگران، فاقد امکانات زیرساختی برای ایجاد پایگاه امداد دریایی است.
وی افزود: این در حالی است که مشکلی برای تامین تجهیزات و نیروهای انسانی متخصص آموزش دیده نداریم و به محض تخصیص بودجه و زمین از طرف فرمانداری های استان، می توان احداث سازه و ساختمان مورد نیاز را آغاز کرد.