printlogo


امام‌جمعه جزیره خارگ با انتقاد از مسئولان:
شناورهای جزیره خارگ جوابگوی حجم انبوه مسافران نیست

امام‌جمعه جزیره خارگ با اشاره به اینکه شناورهای جزیره خارگ،جوابگوی جابه‌جایی حجم انبوه مسافران نیست، خواستار رسیدگی فوری مسئولان به این موضوع شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، حجت‌الاسلام محمود کارگر به موضوع نبود بلیط و ماندن مردم در اسکله و پیگیری‌های امام‌جمعه در این راستا اشاره کرد و اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از صندلی شناورها به کارمندان شرکت نفت اختصاص داده می‌شود و صندلی برای انتقال مردمی که در اسکله جهت ورود یا خروج از جزیره هستند، باقی نمی‌ماند.
امام‌جمعه جزیره خارگ به ویژگی‌های اقلیمی جزیره خارگ اشاره و با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود و به تعبیری جزیره مقاومت خارگ قلب اقتصادی کشور در حوزه نفت است، خاطرنشان کرد: جزیره خارگ از جزایر راهبُردی کشور در حوزه‌های اقتصادی است که در دوران دفاع مقدس بارها مورد تهاجم حزب بعث عراق قرار گرفت.
امام‌جمعه خارگ با بیان اینکه در جزیره و اطراف آن ۳۱۹ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است، یادآور شد: علاوه بر وجهه اقلیمی و اقتصادی، وجهه جهادی و ولایت‌مداری مردم این خطه، بسیار حائز اهمیت است؛ به‌گونه‌ای که تمام ساکنان شیعه و سنی این جزیره با وحدت تمام در کنار هم زندگی کرده، در دفاع از میهن اسلامی سلحشوری‌های وصف‌ناپذیری را رقم زده‌اند.
حجت‌الاسلام کارگر با تأکید بر اینکه مردان و زنان جزیره خارگ پابه‌پای هم حماسه‌سازی‌های بی‌بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند، ابراز داشت: امروز مردم جزیره خارگ اعم از شیعه و سنی انتظار دارند که نظام مقدس اسلامی به‌ویژه دولت و وزارت نفت و راه و شهرسازی در مسئله حمل کالا و تردد دریایی به داد مردم برسند.