printlogo


فرمانده یگان حفاطت محیط زیست لرستان
خانه های زیست محیطی بزرگترین مردمی سازی در قالب اصل ۵۰ هستند 

خرم آباد- رضا حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد -فرمانده یگان حفاطت محیط زیست لرستان در نخستین جشنواره ملی تجلیل از خانه های محیط زیست برتر بیان کرد: خانه های محیط زیست بزرگترین مردمی سازی محیط زیست و نیازمند جهاد تبیین هستند که باید در این راستا از ظرفیت عموم استفاده کرد.وی ادامه داد: اولین خانه محیط زیست کشور سال ۱۴۰۰ در لرستان راه اندازی شد که این ایده با اقدامات آموزشی در سطح کشور توسعه یافت و اکنون ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور راه اندازی شده است.
علی سالاروند با اشاره به همکاری ۴۰ هزار دانش آموز و فرهنگی لرستانی در راستای حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: خانه های زیست محیطی بزرگترین مردمی سازی در قالب اصل ۵۰ هستند و امسال بر اساس شعار سال اقدامات قابل توجهی با آموزش های ارائه شده در این راستا انجام شده است.وی با اشاره به اینکه خانه های محیط زیست حلقه میانی دولت و محیط زیست هستند ادامه داد: سال گذشته لرستان اولین استانی بود که هوشمندسازی مناطق حفاطت شده را انجام داد و امروز نیز شبکه دیجیتالی راه اندازی شده است.
سالاروند با اشاره به اقدامات انجام شده در لرستان برای حفاظت از محیط زیست گفت: طی ۲ سال گذشته برای نخستین بار در سطح کشور خانه فناور احداث، هوشمندسازی مناطق، فعال سازی مجمع خیرین حفاطت از محیط زیست، ایجاد سایت احیای گوزن زرد ایرانی و ساخت چندین پاسگاه محیط بانی انجام شده است.
وی افزود: آمادگی واگذاری سایت پرنده نگری و سه محوطه قرق و موزه تنوع زیستی به بخش خصوصی در جهت مردمی سازی و تحقق شعار سال را داریم.در این آئین از شبکه دیجیتالی بی سیم حفاظت محیط زیست لرستان به عنوان هفتمین استان کشور، با رمز " یا ضامن آهو" بهره برداری شد. فرمانده یگان حفاطت محیط زیست لرستان گفت: ۱۵۱ شهید و ۳۸۶ جانباز محیط بان در مسیر حفاظت از محیط زیست کشور تقدیم شده است. سرهنگ جمشید محبت خانی در ادامه این جلسه گفت بیان کرد: ۱۳ درصد مساحت کشور با عنوان مناطق چهارگانه مشخص شده است و ۶۳۰ پاسگاه به صورت شبانه روزی از این وسعت پاسداری می کنند.