printlogo


فرمانده نیروی دریایی ارتش:
برای عبور از اقیانوس آرام بهانه‌ به دست هیچ کشوری ندادیم


فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در عملیات بزرگ عبور از اقیانوس آرام هیچ بهانه ای به دست هیچ کشوری ندادیم، گفت: در این عملیات ما در حوزه ارتباطات یک ثانیه قطعی هم نداشتیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، وجه بین‌المللی جمهوری اسلامی در جهان قوت گرفت. 
به گزارش اقتصادسرآمد،  امیر دریادار شهرام ایرانی در همایش «اقتصاد و قدرت دریامحور» که در مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: نقش ما در حوزه اقتصاد دریامحور از زمان دفاع مقدس آغاز شد و امروز هم در پهنه‌های اقیانوسی جهان ادامه دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: عملیات مروارید در دوران دفاع مقدس در شمال خلیج فارس رخ داد موجب قطع توان نظامی و شاهرگ اقتصادی دشمن بعثی شد اما به دنبال آن شاهرگ اقتصادی ما تابه امروز فعال بوده است.دریادار ایرانی ادامه داد: عمده فعالیت‌های ما در زمان دفاع مقدس در بندر امام انجام می‌شد و در این محدوده اسکورت‌ها صورت می‌گرفت. در سال ۸۶ حفاظت و حراست از محدوده خلیج فارس به دلایلی چون آغاز دزدی دریایی و تروریسم دریایی به نداجا واگذار شد.
وی تصریح کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی منافع دریا برای همه است، باید نیروهای مسلح کشور با اقتدار از منافع دریایی حفاظت کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: خداوند را شاکرم که توانستیم ماموریت ناوگروه ۸۶ را به سرانجام برسانیم، بعد از جلسه با رهبر انقلاب اسلامی، طی ۱۱ ماه جلسات مختلف برای انجام این ماموریت داشته ایم.دریادار ایرانی بیان کرد: در سالی اوج توطئه‌های دشمن در کشور بود ما اقدامات عملی این عملیات را آغاز کردیم و توانستیم توسط نخبگان کشور و با انجام اقدامات علمی مسیرهای حرکت را مشخص کنیم.
وی بیان کرد: ما امروز با توجه به اقدامات علمی انجام گرفته توسط نخبگان می‌توانیم بگوییم که چطور می‌توان از هر اقیانوس عبور کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش، ماموریت ساحلی و غیرساحلی را دو نوع دریانوردی برشمرد و گفت: در ماموریت ناو گروه ۸۶ ما از اقیانوس آرام که ساحل ندارد با ناوشکن دنا عبور کردیم.دریادار ایرانی با اشاره به انواع نبوغ در ماموریت ناوگروه ۸۶ گفت: نبوغ آماد و پشتیبانی، نبوغ مدیریتی و نظامی ما در این ماموریت ایجاد شد که امروز می‌توانیم بگویم ما در تمامی حوزه‌ها به نبوغ کامل در ناوگروه ۸۶ دست یافتیم.
وی درباره اقدامات حوزه بهداشت و درمان، گفت: ما از تمامی تجهیزات بهداشتی و درمانی در ناوگروه در اختیار داشتیم به گونه ای که تیم درمانی ما در این ماموریت، ۳ مورد عمل جراحی را انجام دادند و یک احیا را صورت دادند.فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: در حین ماموریت و در بندر جاکارتا با وجود تبلیغات سوء و منفی علیه ایران استقبال رسمی توسط آنها صورت گرفت، ما تا جاکارتا بارها و بارها دریانوردی کرده بودیم اما بعد از آن و ورود به اقیانوس آرام را برای نخستین بار در برنامه داشته‌ایم.وی گفت: زمانی که اقتصاد دریامحور به حرکت درآید و ما به این امر مهم توجه داشته باشیم می‌توانیم در تمامی حوزه‌ها موفق شویم لذا ما فاصله بسیاری با آنچه که باید باشیم داریم که باید این فاصله با توجه به فرمان مقام معظم رهبری کاهش یابد.