printlogo


حاجی دلیگانی با انتقاد از توقف در پرداخت وام:
تحقیق و تفحص از وضعیت منابع بانک‌ها ضرورت دارد 


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از بانک‌ها با هدف اینکه مشخص شود منابع خود را کجا هزینه می‌کنند، ضروری است، گفت: بانک‌ها به شدت مشغول بنگاه‌داری هستند.
به گزاش اقتصادسرآمد، حسینعلی حاجی دلیگانی با انتقاد از وضعیت واهم‌دهی بانک‌ها به مردم به ویژه وام‌های خرد به افراد نیازمند، به خانه ملت گفت: متاسفانه شنیده می شود بانک‌ها حدود 6 ماه است که هیچ وامی به مردم نداده‌اند و اصطلاح سه قفله کرده‌اند و حتی مشخص نیست تسهیلات در اختیار خود را به چه افرادی می‌دهند، بنابراین تحقیق و تفحص از بانک‌ها با هدف اینکه مشخص شود منابع خود را کجا هزینه می‌کنند، ضروری است.
نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از حدود 4 ماه پیش از آغاز سال جدید پرداخت وام‌های خرد توسط بانک‌ها تاکنون قطع شده است، افزود: این در حالی است که تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی پرداخت نشده و قانون بودجه سال 1402 در رابطه با بنگاه‌های اقتصادی اجرایی نشد.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه بهانه بانک‌ها این است که برای کنترل نقدینگی جلوی پرداخت وام‌ها را گرفته‌اند، اما شخصا معتقدم که بانک‌ها به تعهدات خود عمل نکرده و به شدت مشغول بنگاه‌داری هستند و این در تضاد با اهداف بانک مرکزی است.
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در این میان برخی از بانک‌ها وام‌های 37 درصدی می‌دهند که به معنای آن است که بنگاه‌های دریافت‌کننده چنین وامی به‌دنبال اجحاف مضاعف در حق مردم هستند.