printlogo


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره حذف 4 صفر از پول ملی اولویت ندارد
باید موتورهای تولید صفر  را مهار کرد


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره حذف 4 صفر از پول ملی توضیحاتی ارائه کرد.به گزارش اقتصادسرآمد، محمدرضا پورابراهیمی درباره حذف 4 صفراز پول ملی،به خانه ملت  گفت: لایحه‌ای که دولت قبل برای حذف 4 صفر از پول ملی داده بود، درباره ساده‌سازی گزارش‌ها درخصوص اطلاعات اقتصادی کشور بود و هدف این بود که به جای اینکه از واژه به طور مثال «همت» استفاده شود با حذف صفر بتوان، ا اعداد را روان‌تر به کار برد.
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در کنار حذف صفر به منظور ساده‌سازی ارقام، اعداد و دیتاها، موضوع تولید صفر را نیز در نظر بگیریم، اساسا حذف صفر بدون توجه به دلایل تولید آن اقدام تاثیرگذاری نیست.
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره با بیان اینکه اگر به دنبال حذف صفر هستیم باید موتورهای تولید صفر در اقتصاد را ابتدا پیدا کنیم.اضافه کرد: تا زمانیکه موتورهای تولید صفر را خاموش نکنیم ما از این سو صفر را حذف می‌کنیم و در مقابل صفر تولید می‌شود و ممکن است 10 سال دیگر نیز دولت مستقر دوباره لایحه حذف صفر را به مجلس ارائه می‌کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: ساده‌سازی حساب‌ها با حذف صفر را نفی نمی‌کنیم اما باید به این نکته توجه کرد که این اقدام اساسا محتوایی کاربردی ندارد زیرا مادامیکه موتورهای تولید صفر مانند ناترازی بودجه، ناترازی نظام بانکی، تغییرات ناشی از سیاست‌های اشتباه ارزی در کشور به ریل خود بازنگردد و خاموش یا کند نشود ما هرچه صفر حذف کنیم این موتورها صفر تولید می‌کنند.
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اگر سیاست‌های اقتصادی در کشور به ثبات برسد که در این ثبات بتوان برای بلندمدت پیش بینی کرد که این موتورها کند شده است، ساده‌سازی نگهداری اطلاعات حساب مالی شرکت‌ها و دولت می‌تواند منطقی باشد.