۷ کریدور بینالمللی منطقه اکو از مسیر ریلی ایران عبور میکنند
مدیرعامل راه آهن گفت: بسیاری از کریدورهای ریلی بین المللی منطقه اکو از مسیر ریلی ایران عبور میکنند که از جمله آنها میتوان به کریدور شمال-جنوب و کریدور آلماتی-استانبول-تهران اشاره کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید میعاد صالحی در پانزدهمین اجلاس رؤسای راه آهنهای کشورهای عضو اکو در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بینالمللی حملونقل ریلی کشور، با بیان اینکه کشورهای عضو سازمان اکو در یکی از حساسترین مناطق جهان واقع شده اند گفت: ۱۰ کشور، عضو این سازمان هستند و در این کشورها جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ میلیون نفر قرار دارد که باعث شده است به یکی از قطب های اقتصادی جهان تبدیل شود.
مدیرعامل راه آهن ایران با بیان اینکه موقعیت خاص راه آهن جمهوری اسلامی ایران باعث شده که به عنوان پل ارتباطی شرق به غرب آسیا و همچنین به عنوان گذرگاه دو قاره مهم اروپا و آسیا مطرح شود گفت: در حقیقت خاک ایران کوتاهترین مسیر اتصال کشورهای آسیای میانه با آبهای بینالمللی و اروپا محسوب شده و همواره از امنیت و ایمنی بالایی برخوردار است.
وی افزود: بسیاری از کریدورهای ریلی بین المللی منطقه اکو از مسیر ریلی ایران عبور می کنند که از جمله آنها می توان به کریدور شمال-جنوب، کریدور آلماتی-استانبول-تهران، کریدور آلماتی-بندرعباس، کریدور اسلام آباد-تهران-استانبول (ITI)، کریدور قزاقستان-ترکمنستان-ایران (KTI)، کریدور قرقیزستان-تاجیکستان-افغانستان-ایران(KTAI) و کریدور تاجیکستان-ازبکستان–ترکمنستان–ایران–ترکیه اشاره کرد.
صالحی درباره برنامه های پیشنهادی راه آهن ایران گفت: تسهیل عملیات عبور مرزی و تقویت مراکز لجستیکی و پایانه های مرزی از برنامه های راه آهن ج.ا.ا برای افزایش ظرفیت ترانزیت و حملونقل بین المللی است.