printlogo


رییس آموزشکده، فنی و حرفه ای دختران تبریز:
اولویت ما ارائه بهترین خدمات  به دانشجویان است


 تبریز-امید محمدزاده خبرنگار اقتصاد سرآمد - نسرین روشن میلانی در گفت و گو با خبرنگارر اقتصاد سرآمد گفت: بنده از سال ۹۰ به عنوان معاون آموزشی و پژوهشی این آموزشکده و از سال ۹۵ در پست ریاست هستم و قبل از سال ۹۰ نیز به عنوان مدرس در این آموزشکده مشغول به تدریس بودم.وی اظهار داشت: در سال ۱۳۷۲ که آموزشکده فنی و حرفه ای تاسیس شد، با ۲ رشته شروع به کار کرده و در طی سالیان متوالی به ۲۳ رشته افزایش داشته  و اکنون حدود ۲۵۰۰ دانشجو در این آموزشکده مشغول به تحصیل هستند.وی افزود: ما در این آموزشکده، ۱۷ رشته کاردانی، ۲ رشته کارشناسی پیوسته و ۴ رشته کارشناسی ناپیوسته داریم.میلانی اظهار داشت: اولیت ما در دانشگاه، ارائه بهترین خدمات به دانشجو ها و عمل به هدف اصلی  دانشگاه فنی و حرفه ای یعنی یاد دهی اصول کسب و کار و حرفه عملی به دانش آموزان هس و لذا در این راستا اکثر رشته های ما، بر پایه دروس عملی هستند و سعی می شود تا بر اساس سرفصل آن دروس، دانشجو ها یاد بگیرند.
وی با تاکید بر مزیت اصلی داشنگاه فنی و حرفه ای گفت: مزیت اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای این است که فارغ التحصیلان این دانشگاه با خودشان کار آفرین شده و اشتغال زایی می کنند یا به خوبی در مکان های مختلف می توانند مشغول به کار شده و جذب شوند.وی در پاسخ به این سوال که ریاست بهتر است یا تدریس؟ گفت: من بارها به دوستان و همکاران خود گفته ام که هیچ چیز نمی‌تواند جای تدریس را بگیرد و لذا بهترین لحظات هنگام تدریس و بهترین شغل هم تدریس است. روشنی میلانی اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای زیر مجموعه ای از وزارت علوم است که خیلی ناشناخته قرار گرفته و به تبع آن اعتبارات برای این دانشگاه متناسب با نیاز های دانشگاه و دانشجو ها نیست.
وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای، ۱۸۲ زیرمجموعه در کل کشور دارد و به تبع آن باید حمایت بیشتری از این دانشگاه شود تا تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی، فضای آموزشی و خوابگاه هایمان را توسعه دهیم.
وی با تاکید بر انتظار این مجموعه از رسانه ها گفت: متاسفانه دانشگاه فنی و حرفه ای ناشناخته واقع شده و قشر عظیم جامعه، این دانشگاه را با سازمان فنی و حرفه ای اشتباه می گیرند در حالی که دانشگاه فنی و حرفه ای زیر مجموعه وزارت علوم بوده و یک مجموعه دانشگاهی است.وی افزود: حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد دانشجو های ما غیر بومی و اغلب از استان های آذربایجان غربی و اردبیل و تهران و حتی خوزستان و مشهد هستند که تعدادی دانشجوی شبانه و تعدادی روزانه هستند. وی در رابطه پذیرش در این دانشگاه گفت: بعضی از رشته های ما بدون آزمون و برخی از طریق کنکور هستند. در رشته های بدون آزمون، دانشجو ها از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام کرده و از لحاظ معدل، مورد بررسی قرار گرفته و اسامی آنان به ما اعلام می شود؛ در رشته های با آزمون نیز همانند سایر رشته ها از طریق کنکور سراسری، دانشجو ها با یکدیگر به رقابت می پردازند.