printlogo


معاون وزیر ارتباطات:
فناوری‌های نوظهور  و  سکوهای هوشمند در خدمت مدیریت بهینه مصرف انرژی قرار می‌گیرند


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فناوری‌های نوظهور خصوصاً هوش مصنوعی مولد و تعاملی می‌توانند در خدمت مدیریت مصرف انرژی قرار گیرند.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی‌اصغر انصاری در حاشیه نمایشگاه «ایران بهره‌ور» به ایرنا افزود: وزارت نیرو به‌عنوان دستگاه مسئول برنامه‌های خوبی در خصوص ارتقای بهره‌وری و تحول دیجیتال دارد و باتوجه‌به ناترازی‌ها و نیازهای که در آینده در بخش انرژی و آب وجود داردّ به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات می‌تواند با وزارت نیرو یک تعامل سازنده و اثربخش داشته باشد.
وی ادامه‌داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که متولی بخش ارتباطات و راهبر اقتصاد دیجیتال استف یک مطالعه آینده‌پژوهی را تحت عنوان «انرژی پلنینگ» برای تخمین مصرف انرژی در زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال و فاوا طی ۱۰ سال آینده، با همکاری وزارت نیرو و شرکت توانیر و سایر بازیگران کلیدی زیست‌بوم انجام داده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان‌کرد: انتظار می‌رود در ۱۰ سال آینده یکی از مصرف‌کنندگان عمده انرژی‌بخش اقتصاد دیجیتال و مصرف‌کنندگان خانگی و تجاری باشد.
انصاری گفت: در این زمینه پیش‌بینی بسیار مهم است، اما از طرف دیگر فناوری‌های نوظهور می‌تواند به مصرف بهینه انرژی کمک کند.وی اضافه‌کرد: در نسل‌های نوین ارتباطی و پردازش‌های سنگین مرکز داده ابری بزرگ و زیر ساخت‌های هوش مصنوعی جزو مصرف‌کننده‌های جدی انرژی خواهند بود.معاون وزیر ارتباطات افزود: بر این‌ اساس باید به سمت تولیدکننده مصرف‌کننده‌های سبز برویم؛ یعنی باید مصرف‌کننده‌های با بازدهی بهینه و بهره‌وری بالا را انتخاب کنیم.انصاری خاطرنشان‌کرد: زیست‌بوم ارتباطات و فناوری اطلاعات در آینده به‌عنوان یک مصرف‌کننده مهم و جدی تبدیل می‌شود و باید از فناوری‌هایی نوظهور استفاده کند که مصرف انرژی در کشور بهینه باشند.