printlogo


مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان
۷۶۵ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان صادر شد


مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۷۶۵ هزار و ۳۵۹ تن کالای نفتی و غیرنفتی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال از بنادر غرب استان به کشورهای مقصد صادر شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مرتضی سالاری در تشریح عملکرد بنادر غرب استان افزود: ۴۲۰ هزار و ۷۷۵ تن از این میزان کالا مربوط به صادرات غیرنفتی و ۳۴۴ هزار و ۵۸۴ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.
وی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان اردیبهشت‌ سال‌جاری در مجموع یک میلیون و ۷۹۹ هزار و۷۱۶ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، ۸۷۰ هزار و ۷۶۰ تن با ۱۲ درصد افزایش به جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی و ۹۲۸ هزار و ۹۵۶ تن به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اظهار کرد: از مجموع عملیات انجام شده، ۸۳۳ هزار و ۳۳ تن کالا با افزایش ۲۳ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان جابه‌جا شد که ۵۲۶ هزار و ۱۵۶ تن با افزایش ۵۷ درصدی مربوط به فرآورده‌های نفتی و ۳۰۶ هزار و ۸۷۷ تن فرآورده‌های غیرنفتی، روزهای پر رونقی را در این بخش از عملیات تجربه کرده است.
سالاری یادآور شد: در این بازه زمانی حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که بیشتر آن‌ها محموله خودرو بوده، به ۸۱ هزار و ۱۸۱ تن رسید که نشانگر افزایش ۱۹ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن است.
وی همچنین با اشاره به جابه‌جایی ۳۴ هزار و ۱۰ دستگاه خودروی ترانزیتی با ۱۸ درصد افزایش در ۲ ماهه ابتدایی امسال، ادامه داد: این تعداد خودرو پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۱۳ هزار و ۵۳۰ کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و حمل شد
وی در بخش دیگری به عملکرد بخش کانتینری در بنادر غرب هرمزگان اشاره کرد و گفت: با ثبت تخلیه و بارگیری۲۳ هزار و ۵۳۲ TEU کانتینر یخچالی در ۲ ماهه امسال، بنادر غرب توانست در این بخش افزایش ۲۴ درصدی را به خود اختصاص دهد.مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، حجم صادرات کانتینر یخچالی در مدت یادشده را نیز ۱۱ هزار و ۷۶۶ TEU اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.به گزارش ایرنا، «بندرلنگه» به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود.
بنادر غرب هرمزگان نیز با راه اندازی ترمینال یخچالی با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری جهت شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران می باشد.اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری و نظارت بر ۴۶ سازه دریایی و دربرگیری ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی، علاوه بر ترانزیت کالا و مسافر، فعالیت صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را پشتیبانی می‌کند.