printlogo


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان
اعتبار۲۰۰ ميليارد تومانی برای نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری استان کرمانشاه

کرمانشاه- در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با حمایت ویژه دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، مبلغ ۲۰۰ ميليارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تصویب شد.
 دکتر سیدشهرام کهریزی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه برگزار شد، عنوان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نقشی محوری و بسیار مهمی در مواقع اضطراری مانند حوادث غیرمترقبه و بحران های احتمالی مثل: سیل، زلزله و... دارد و در اینگونه مواقع همیشه به عنوان یک بازوی توانمند یاری دهنده و پشتیبان دستگاه های اجرایی و مدیریت بحران استان بوده است.
وی یادآور شد: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تعداد ۴۸۱ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک دارد که میانگین عمر آن ها ۳۵ سال است و  بخش قابل توجهی از این ادوات، دچار فرسودگی شده‌اند و در دست تعمیر و یا زمین گیر هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: متأسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه و شرایط اقتصادی موجود کشور، طی سال های اخیر امکان نوسازی این ناوگان برای استان امکان پذیر نبوده و در شرایط فعلی با مشکلات جدی مواجه هستیم. 
وی ادامه داد: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری های صورت گرفته که طی هفته گذشته با مهندس امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مقرر شد در صورتی که استان ۲۰۰ میلیارد تومان برای امر بازسازی ناوگان ماشین آلات راهداری اختصاص دهد، وزراتخانه هم دو برابر این مبلغ یعنی ۴٠٠ میلیارد تومان اعتبار در اختیار  استان قرار خواهد داد.
کهریزی ادامه داد: خوشبختانه با حمایت ویژه استاندار جهادی و دغدغه مند کرمانشاه در نشست امروز شورای برنامه ریزی استان، مبلغ ۲۰۰ ميليارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه مصوب شد و در مجموع با ۶٠٠ میلیارد تومان، ان شاء الله بخش قابل توجهی از ماشین آلات اداره کل در سال‌جاری نوسازی می شود.
وی یادآور شد: در زمستان سال گذشته در منطقه اورامانات و شمال استان، شاهد بارش سنگین و کم نظیر برف بودیم که با کمک همین ماشین آلات فرسوده فعلی و با تلاش جهادی پرسنل تلاشگر راهداری، اجازه ندادیم مشکل خاصی برای مردم عزیزمان پیش بیاید. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد: نوسازی ماشین آلات راهداری، در واقع تقویت شورای مدیریت بحران استان برای مقابله حوادث غیر مترقبه و بحران ها می باشد.در ادامه سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اظهار داشت: در فروردین ماه سال‌جاری بیش از ۱۸ میلیون تردد وسائل نقلیه در سطح کلیه محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ثبت شده است.
وی افزود: از مجموع ترددهای انجام شده در محورهای مواصلاتی، بیش از ۲ میلیون تردد توسط وسائل نقلیه سنگین و ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد توسط وسائل نقلیه سبک انجام شده که تردد وسایل نقلیه سبک نسبت به سال گذشته افزایش ۴ درصدی داشته است.
کهریزی بیشترین تردد را مربوط به محور کرمانشاه به بیستون با ۹۱۲ هزار تردد و کمترین تردد را مربوط به محور سنقر به میان‌راهان با ۸ هزار تردد اعلام کرد. به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، تعداد تردد ورودی وسائل نقلیه به محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه یک میلیون و ۳۵۲ هزار و تعداد تردد خروجی وسائل نقلیه یک میلیون و ۴۸۰ هزار بوده است. 
وی تصریح کرد: تعداد تردد ورودی وسایل نقلیه به محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه یک درصد و تعداد تردد خروجی وسائل نقلیه از استان ۹ درصد در ایام فروردین ماه سال‌جاری افزایش داشته است. 
سید شهرام کهریزی در پایان افزود: ۵۲ سامانه ثبت تخلف هوشمند، پنج دستگاه توزین حین حرکت، ۹۶ دستگاه ترددشمار، ۶ دستگاه تابلو پیام متغیر و ۳۳ دستگاه دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه بصورت شبانه روزی فعال و ایمنی کاربران جاده‌ای را فراهم می کنند. سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اظهار داشت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۹۴ کیلومتر از راه‌های روستایی عملیات بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است و در ۴۴ کلیومتر از راه‌های روستایی عملیات زیر سازی تا مرحله پریمکت انجام و در سال جدید عملیات آسفالتی انجام خواهد شد.
وی افزود: با احداث و بهسازی ۹۴ کلیومتر راه روستایی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار از راه آسفالته بهره‌مند شدند.