printlogo


عملیات‌های گسترده ارتش یمن در دریاهای سرخ، مدیترانه و عرب


 سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (چهارشنبه) از انجام ۶ عملیات علیه ۶ کشتی در دریاهای سرخ، عرب و مدیترانه خبر داد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، سرتیپ «یحیی سریع» با بیان اینکه نیروی دریایی و یگان پهپادی و موشکی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال ۶ عملیات نظامی انجام دادند، افزود: سه عملیات نظامی در دریای سرخ انجام شد که در عملیات نخست کشتی LAAX به صورت مستقیم مورد اصابت قرار گرفت و به شدت آسیب دید.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به اینکه این سه عملیات با تعدادی موشک دریایی، بالستیک و پهپاد انجام شد، اضافه کرد: در عملیات دوم کشتی MOREA و در عملیات سوم نیز کشتی Sealady هدف قرار گرفت.
وی اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن دو عملیات نظامی دیگر را با هدف قرار دادن ناوهای آمریکایی «البا» و «مرسک هارتفورد» توسط تعدادی موشک و پهپاد در دریای عرب انجام دادند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: ششمین عملیات نظامی با تعدادی موشک بالدار ناو MINERVA ANTONIA را در دریای مدیترانه هدف قرار داد.
یحیی سریع اضافه کرد: تمامی کشتی‌های مذکور به دلیل نقض تصمیم ممنوعیت حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفتند.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح یمن در مواجهه با جنایات مستمر رژیم اسرائیل علیه برادرانمان در نوار غزه، به یاری خداوند متعال در هدف قرار دادن تمامی کشتی‌هایی که با این رژیم مرتبط هستند دریغ نخواهند کرد.
به گزارش ایرنا، ارتش یمن طی ماه های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.
نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود را به غزه متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.