printlogo


حسینی: ميزان توليد آبزيان در دولت سيزدهم ۱۱ درصد رشد  کرد
افزايش تعداد شركت های دانش بنيان در حوزه  شيلات و آبزي پروري


رئيس سازمان شيلات ايران در بيان روند تحولي شيلات و شاخص‌هاي اختصاصي اين سازمان در دولت سيزدهم گفت: ميزان توليد آبزيان در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۲۶۸ هزار تن بود كه با رشد ۱۱ درصدي و افزايش ۱۴۰ هزار تني به ۱۴۰۸ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسيد.
به گزارش راقتصادسرآمد، سيد حسين حسيني به ايسنا، اظهار كرد: در سال ۱۳۹۹ ميزان توليد آبزيان از طريق صيد و صيادي معادل ۷۱۵ هزار تن بود كه اين رقم با رشد ۷.۸ درصدي در سال ۱۴۰۲ به ۷۷۱ هزار تن رسيد.
وي در ادامه از رشد ۱۵ درصدي آبزي پروري در دولت سيزدهم خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ ميزان توليدات شيلاتي از طريق آبزي پروري ۵۵۳ هزار تن بود كه با رشد ۱۵ درصدي به ۶۳۷ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسيد.
حسيني در ادامه درباره ميزان اشتغال زير بخش شيلات در دولت سيزدهم يادآور شد: در سال ۱۳۹۹ ميزان اشتغال در حوزه شيلات ۲۳۷ هزار نفر بود كه اين تعداد در سال ۱۴۰۲ با ۲۴ هزار نفر افزايش در تعداد شاغلان به ۲۶۱ هزار نفر رسيد كه اين رقم نشان از رشد ۱۰ درصدي دارد.
معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران از رشد ۷۳ درصدي سطح زير كشت ميگو در دولت سيزدهم خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ سطح زير كشت ميگو ۱۵ هزار هكتار بود كه با رشد ۷۳ درصدي و افزايش ۱۱ هزار هكتاري در سال ۱۴۰۲ به ۲۶ هزار هكتار رسيد.حسيني ميزان توليد ميگو در سال ۱۳۹۹ را معادل ۴۸ هزار تن برشمرد و ادامه داد: با وجود مديريت در بيماري نوظهور، اين آبزي با رشد ۴ درصدي در سال  ۱۴۰۲ توليدي معادل۵۰ هزار تن داشت.رئيس سازمان شيلات ايران درباره تعداد قفس‌هاي دريايي گفت: در حالي كه در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۳۳ قفس در درياها وجود داشت اين تعداد با افزايش ۱۶۷ درصدي در سال ۱۴۰۲ به ۳۵۶ قفس رسيد كه نشان از افزايش ۲۲۳ درصدي قفس هاي دريايي دارد.
  حسيني ادامه داد: توليد ماهي در قفس‌هاي دريايي در سال ۱۳۹۹ معادل  ۲۶۰۰ تن بود اين در حاليست كه با افزايش ۱۴۳ درصدي ۶۳۱۸ تن آبزي توليد شد.
وي از رشد ۸۱ درصدي تخم چشم زده اصلاح نژاد شده در دولت سيزدهم خبر داد و تصريح كرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد تخم چشم زده اصلاح نژاد شده ۲۰۲ ميليون قطعه بود كه اين تعداد در سال ۱۴۰۲ به ۳۶۷ ميليون قطعه يعني ۱۶۵ ميليون قطعه افزايش رسيد.  حسيني درباره توليد جلبك در كشور گفت: در حالي كه در سال ۱۳۹۹ تنها ۴۰ تن جلبك در كشور توليد شده بود، با رشد ۸۲۰ درصدي يعني ۳۲۸ تن افزايش، توليد جلبك تر به وزن ۳۶۸ تن رسيد.
رئيس سازمان شيلات ايران از افزايش ۵۰ شركت دانش بنيان در طي دولت سيزدهم خبر داد و گفت: در سال‌هاي ابتدايي اين دولت، حدود سه شركت دانش بنيان در حوزه شيلات و آبزي پروري وجود داشت اين در حاليست كه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۶۰۰ درصدي تعداد شركت‌هاي دانش بنيان به ۵۳ شركت رسيد.