printlogo


در راستای بازسازی ذخایر آبزیان تولیدی؛  ۲۰۰ میلیون بچه‌ماهی در سواحل گیلان رهاسازی می‌شوند


مدیرکل شیلات گیلان از آغاز تعهدات رهاسازی انواع بچه ماهیان استخوانی و غضروفی دریای خزر از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: هدف‌گذاری برای رهاسازی ۲۰۰ میلیون انواع بچه ماهی حاصل از بازسازی ذخایر آبزیان تولیدی مراکز ۳ گانه در مصب رودخانه‌ها و سواحل استان گیلان در سال‌ جاری در دستور کار قرار دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، کوروش خلیلی در گفت‌وگوبه ایسنا اظهار کرد: استمرار شغل و حرفه صیادی در نوار ساحلی در گرو بازسازی، تکثیر، تولید و رهاسازی موثر بچه ماهیان تجاری دریای خزر است و در همین راستا  با توجه به تعداد تکلیفی سازمانی هدف گذاری رهاسازی ۲۰۰ میلیون بچه ماهی در مصب رودخانه ها و سواحل استان گیلان در سال  جاری در دستور کار قرار دارد.
وی از استمرار برنامه تولید و رهاسازی بچه ماهیان سفید بالای یک گرم خبر داد و گفت: با این اقدام میزان بقای بچه ماهیان رهاسازی شده در محیط طبیعی بیشتر می‌شود. از سال گذشته با هدف موثرسازی بازسازی ذخایر افزایش وزن با توجه به تأمین منابع ملی در دستور کار بوده و امسال هم اجرایی می‌شود.
خلیلی به تلاش شیلات گیلان با استفاده از ظرفیت بزرگترین سالن‌ها و عرصه‌های کشت لارو ماهیان تجاری و بومی در ۳ مرکز اصلی حفاظت از ذخایر و بازسازی منابع آبزیان اشاره و تصریح کرد: این ۳ مرکز شامل ‌مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی شهید انصاری، مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید بهشتی همچنین مرکز بازسازی ذخایر سیاهکل هستند.