printlogo


سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار:
به دنبال استخراج مواد ضد سرطان  از گیاهان دارویی دریایی هستیم

در دیدار نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان و سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان چابهار مشکلات حوزه بهداشت و درمان در جنوب استان بررسی شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، در ابتدای این دیدار ضاربان سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان چابهار عنوان کرد: دانشکده علوم پزشکی شهرستان چابهار در ۱۵ مهرماه سال گذشته از حوزه ایرانشهر جدا شد.
وی افزود: در حال حاضر دانشکده علوم پزشکی شهرستان چابهار جمعیت ۶۵۰ هزار نفری با وسعت ۳۷ هزار کیلومتر مربع را تحت پوشش خود قرار داده است اما متاسفانه در شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان پایین‌ترین شاخص در کل کشور را داراست.
ضاربان اضافه کرد: طبق میانگین کشوری به ازای هر هزار نفر ۱.۸۸ تخت بیمارستانی وجود دارد که این مقدار در استان ۱.۱ بوده و در حوزه شهرستان چابهار به نیم درصد می‌رسد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان چابهار عنوان کرد: موافقت اصولی با تأسیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار توسط وزارت بهداشت دریافت شده است و هدف نهایی ما استخراج مواد ضد سرطان از گیاهان دارویی دریایی و  ساحلی است.
در ادامه آیت‌الله محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: در گذشته گزارش‌هایی از وضعیت بهداشت و درمان در جنوب استان و شهرستان چابهار را دریافت کرده‌ام که متاسفانه وضعیت مناسبی وجود ندارد و نیازمند فعالیت مضاعف هستیم.
امام جمعه زاهدان افزود: در حال حاضر با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تغییر دولت طبعأ رسیدگی به این مسائل کمتر خواهد شد اما نباید مأیوس شد بلکه باید با همت و تلاش بیشتر به دنبال بهبود وضعیت باشیم.
آیت‌الله محامی بیان کرد: در قدم اول نیازمند ارائه یک گزارش مکتوب و ترسیم موقعیت، موانع و مشکلات پیش رو هستیم و در گام بعد نیز باید مشکلات اولویت دار مشخص و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی و در فاز اول به مشکلات اولویت‌دار رسیدگی و راهکارهایی پیشنهاد شود.
وی ادامه داد: پرداختن به فهرست بلندبالایی از مشکلات و موانع کار به جایی نخواهد برد بلکه باید مشکلات اولویت‌دار را مشخص و در صدد حل آن تلاش شود.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: گام دیگر کار اطلاع‌رسانی به مسئولان جهت دریافت بودجه است و پس از آن نیز باید این گزارش‌ها برای مردم بیان شود تا خودشان برای حل مشکلات به میدان بیایند.