printlogo


با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی؛  25 میلیارد تومان به تکمیل اسکله صیادی خورخان دیر تخصیص یافت


مدیرکل شیلات استان بوشهر از تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل اسکله صیادی خورخان بردخون شهرستان دیر خبر داد و گفت: این اسکله صیادی اکنون دارای ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی است.به گزارش اقتصادسرآمد ، عقیل امینی در بررسی روند ساخت اسکله صیادی خورخان بندر دیر با بیان اینکه عملیات اجرایی این بندر صیادی سال 1394 آغاز شد اظهار داشت: برخی از عملیات عمرانی این بندر صیادی مانند استحصال محدوده پس‌کرانه به مساحت یک هکتار، احداث راه دسترسی به طول 95 متر، اسکله شمع و عرشه به طول 50 متر و بلوک چینی اسکله پلکانی شمالی و جنوبی هر کدام به طول 50 متر تا سال 1401 به پایان رسید.
وی از تخصیص 25 میلیارد تومان در سال گذشته برای تکمیل اسکله خورخان شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: در سال 1402 با همت سازمان شیلات ایران و تخصیص 250 میلیارد ریال عملیات اجرایی تکمیل پروژه آغاز شد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر این عملیات را شامل، احداث و تکمیل سایبان اسکله و سایبان تعمیر تور و طناب، جدول کشی و تکمیل دیوار محوطه و خیابان کشی و آسفالت تأسیسات آن اعلام کرد.
وی پیشرفت فیزیکی پروژه اسکله خورخان بردخون دیر را 92 درصد دانست و گفت: در حال حاضر پروژه اسکله صیادی خورخان بردخون شهرستان دیر دارای 92 درصد پیشرفت فیزیکی است و روند اجرایی و تکمیل آن شامل اجرا لایه‌های روسازی و پیاده‌رو، آسفالت خیابان‌ها و نصب گاردریل‌ها و روشنایی محوطه، در حال انجام است.
امینی با بیان اینکه سازه سایبان خشکی، جدول‌کشی، کابل کشی محوطه، پایه‌های روشنایی روی اسکله خورخان سال گذشته اجرا شد گفت: سایبان اسکله، روشنایی و کابل کشی زیر سایبان اسکله، ایجاد مخازن ذخیره آب و تکمیل سرویس بهداشتی و اتاق نگهبانی از دیگر فعالیت‌هایی است که در یک سال گذشته اجرا شد.