printlogo


ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران
استقرار ۱۴۰۰ نفر ناجی غریق  در سواحل مازندران


معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران از استقرار ۱۴۰۰ نفر ناجی غریق در طول نوار ساحلی استان جهت انجام خدمات امداد و نجات احتمالی از ابتدای خرداد ماه امسال خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، فضل‌الله کیقبادی با اشاره به اینکه هر ساله از ابتدای خرداد ماه شاهد ورود موج عظیم گردشگران به سواحل استان مازندران برای شنا و انجام ورزش‌های دریایی هستیم،به مانا گفت: امسال از ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۰ نفر ناجی غریق در طول نوار ساحلی استان جهت انجام خدمات امداد و نجات احتمالی استقرار یافتند.
معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، گفت: ۱۰۰۰ نفر ناجی از سوی استانداری و ۲۰۰ نفر نیز شامل نیرو‌های داوطلب هلال احمر در نقاط خطر‌آفرین ساحلی مازندران مستقر هستند؛ ۲۰۰ نفر نیز در مجموع طرح‌های ساماندهی استان توسط بخش خصوصی استقرار یافته‌اند.
وی با اشاره به اینکه بر‌اساس آخرین بررسی‌های انجام شده هم اکنون تعداد نقاط خطر‌آفرین در طول سواحل مازندران به ۵۴۰ نقطه افزایش یافته است، خاطرنشان ساخت: این در حالی است که تا سه سال پیش، تعداد نقاط خطر‌آفرین مازندران ۳۷۰ نقطه بود که سال ۱۴۰۱ به ۴۲۰ نقطه رسید و سال گذشته با افزایش ۱۲۰ نقطه دیگر به ۵۴۰ نقطه افزایش یافت.
به گفته این مقام مسئول در استانداری مازندران، حضور ناجیان غریق نقش مهمی در کاهش چشمگیر غرق شدگی‌ها خواهد داشت، همانطور که سال گذشته شاهد این مهم بودیم.
معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، بیان داشت: همچنین طرح‌های ساماندهی دریا نیز با مدیریت بخش خصوصی به گردشگرانی که قصد شنا در محیطی امن را داشته باشند در طول نوار ساحلی استان مازندران خدمات رسانی می‌کنند.
کیقبادی با تأکید بر ضرورت شنای گردشگران در طرح‌های ساماندهی دریا و عدم شنا در مناطق خطر‌آفرین گفت: همواره آمار‌های غرق شدگی‌ها حاکی از این است که تمام غرق شدگی‌ها در نقاط خارج از طرح‌های ساماندهی صورت گرفته است.