printlogo


مدیر اداره شیلات شهرستان‌های ایذه و باغملک
بیش از ۳۷ هزار قطعه بچه ماهی در حوضچه‌های کشاورزی ایذه رهاسازی شد

مدیر اداره شیلات شهرستان‌های ایذه و باغملک گفت: ۳۷ هزارو ۵۰۰ قطعه بچه ماهی با هدف مصرف بهینه آب در حوضچه‌های کشاورزی شهرستان ایذه رهاسازی شد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، علی سروستانی در حاشیه رهاسازی این میزان بچه‌ماهی بیان کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی از جمله راهکارهای نسبتاً جدید رایج در دنیاست که علاوه بر مصرف بهینه آب موجب تولید محصولات کشاورزی و تولید پروتئین به عنوان یکی از منابع غذایی انسانها می‌شود.
وی گفت: اداره شیلات شهرستان ایذه با همکاری اداره کل شیلات استان خوزستان قصد دارد تعداد ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور با وزن متوسط ۱۰ گرم را در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در شهرستان ایذه رهاسازی کند که تاکنون ۳۷ هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهی کپور در استخرهای ذخیره آب کشاورزی رهاسازی شده است.
رییس اداره شیلات ایذه و باغملک ادامه داد: هدف از این رهاسازی افزایش بهره‌وری از منابع آبی، تولید گوشت ماهی به عنوان غذای سالم، منبع جدید درآمد برای کشاورزان، ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان در مناطق روستایی است.
سروستانی جهش تولید، ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت از طریق مشاغل خرد روستا را از دیگر اهداف رهاسازی بچه ماهی در حوضچه‌های کشاورزی عنوان کرد.