printlogo


در شرکت پالایش نفت تبریز مطرح شد
نامگذاری هفته محیط زیست با شعار « سهم من در تداوم حیات»


تبریز- امید محمدزاده  خبرنگار اقتصاد سرآمد - خدمت همه تلاشگران این عرصه و به ویژه همکاران گرامی شرکت پالایش نفت تبریز که حفاظت از محیط زیست را به عنوان مهمترین اولویت در توسعه پایدار شرکت مد نظر قرار داده اند تبریک عرض می نمایم.
شرکت پالایش نفت تبریز، به عنوان سرآمد پالایشگاه های کشور در اجرای پروژه های زیست محیطی، که چندین سال پیاپی به عنوان رتبه اول محیط زیست در بین شرکت های پالایشی کشور می باشد، با همکاری و تلاش تمامی مدیران، سرپرستان و کارکنان محترم، گام های بسیار مؤثری در راستای عمل به قوانین و مقررات زیست محیطی، برداشته است. 
پروژه احداث واحد جدید گوگرد سازي (SRP) جهت كاهش آلايندگي زيست محيطي و با اعتبار بالغ بر 25 ميليون يورو و پروژه تصفيه گازهاي انتهايي واحد گوگرد سازي (TGT) با هدف حذف حداکثری آلاینده گوگردی  به اتمسفر با اعتبار بالغ بر 6 میلیون یورو از پروژه های مهم زیست محیطی پالایشگاهی در کشور به شمار می رود که در شهریور ماه سال 1402 به بهره برداری رسیده است. احداث حوضچه هاي تبخير جديد مورد استفاده در مواقع اضطراري مطابق با استانداردهاي به روز دنيا بمنظور جلوگيري از هر گونه آلودگي احتمالي خاك و آبهاي زيرزميني با اعتبار بالغ بر 1000 ميليارد ريال از دیگر پروژه های اجرا شده در سال 1402 می باشد. اجرای طرح جامع ارتقای کیفی فرآورده های تولیدی منطبق بر استانداردهای روز دنیا و با هدف کاهش تولید نفت کوره از برنامه های آتی پالایشگاه تبریز در عمل به قانون هوای پاک و اقدامی بسیار مهم در کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز خواهد بود. پروژه های  تصفیه آبهای آلوده و کاهش مصرف آب خام،  پروژه انتقال و احداث واحد تصفیه خانه پساب شهر تبریز، احداث واحد ZLD در جهت مديريت مصرف آب نیز از دیگر فعالیت های زیست محیطی در حال انجام پالایشگاه تبریز می باشد. 
نصب سیستم پایش لحظه ای بر روی خروجی دودکش تمامی منابع احتراقي ثابت و همچنین هواي محيطي بمنظور پايش لحظه ای كيفيت هواي محيط و شناسايي و كنترل منابع آلاينده، اجراي پروژه شبكه پايش آبهاي زيرزميني در جهت بررسی كيفيت آبهاي زيرزميني، مدیریت پسماندهای عادی، صنعتی و ویژه، توسعه فضای سبز، پایش های فصلی توسط آزمایشگاه های معتمد و انجام ممیزی های متعدد، بخشی دیگر از تلاش های ویژه کارکنان و متخصصان این شرکت به منظور حصول اطمینان از حفاظت و مراقبت از هوا، آب و خاک و عمل به قوانین و استانداردهای محیط زیستی به شمار می رود.تمامی همکاران و تلاشگران عرصه تولید در شرکت پالایش نفت تبریز، برآنند تا با توجه ویژه به حفاظت از محیط زیست، امانت دار این موهبت بزرگ الهی و سهیم در تدوام حیاتی پاک و سالم برای نسل های آینده باشند و این مشی و رویکرد را همواره در برنامه عملیاتی و راهبردی خود قرار داده اند.