printlogo


مدیرکل انتقال خون گلستان تاکید کرد:
ترویج فرهنگ اهدای خون  در بین اقوام

گلستان – آذی خبرنگار اقتصادسرآمد - مدیرکل انتقال خون استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته انتقال خون بر لزوم همراهی همه دست اندرکاران و اقشار مختلف جامعه در ترویج فرهنگ اهدای خون در بین اقوام مختلف ساکن در استان تاکید کردند. 
فاطمه محمدی با اشاره به وجود ۱۰۰۶ دیالیزی، از مصرف سالیانه ۱۰۵ هزار واحد فرآورده های خونی در استان خبر داد و افزود: از مجموع مراجعین ۷۵ هزار نفری بالغ بر ۶۶ هزار خونگیری مصرف شده است. 
وی از مراجعین ۱۸ هزار نفر سه ماهه نخست یاد کرد و افزود: با ۱۵ هزار نفر خونگیری رشد ۶ درصدی را بدنبال داشته است. 
دکتر محمدی با تاکید بر اینکه علیرغم زحمات خالصانه همکاران سازمان آنگونه که باید دیده نشده تصریح کرد: تنها اداره فعال حتی در روزهای تعطیل انتقال خون است که همکاران با تمام ظرفیت مشغول فعالیت هستند. 
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اهدای خون کمک اهالی رسانه  را می‌طلبد افزود: افزون بر ۱۰۰ نوع محصول از پلاکت خون استحصال می‌شود و گلستان جزو ۴ استان تولید کننده پلاسما ضد هاری در کشور بشمار می‌رود. 
مدیرکل انتقال خون گلستان از اهدا کننده گان خون بعنوان قهرمانان واقعی نام برد و اظهار کرد: با توجه به گسترش تجهیزات علمی و پزشکی از ظرفیت خوب استان در حوزه سلول‌های بنیادی یاد کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان با تجویز استفاده از سلول‌های بنیادی درمان می‌شوند که اطلاع رسانی رسانه ها در آگاهی بخشی جامعه بسیار کارساز میباشد. 
دکتر محمدی با اشاره به عدم وجود کانکس سیار اهدای خون در مرکز استان و قول مساعد اعضای شورای شهر گرگان در این خصوص اظهارکرد: امیدواریم  با انتقال کانکس سیار انتقال خون به یکی از نقاط مرکز شهر شاهد دسترسی آسان شهروندان و اهدای خون برای کمک به بیماران نیازمند و ترویج فرهنگ زیبای اهدای خون
 باشیم.