printlogo


چهار فروند کشتی حامل کالای اساسی  در بندر امام خمینی پهلوگیری کرد

همزمان 4 فروند کشتی حامل 234 هزار تن انواع کالاهای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) پهلوگیری کرد و فرآیند تخلیه محموله این کشتی‌ها طی مدت کمتر از ۲۴ ساعت آغاز شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، داود چگنی بیان داشت: هم‌اکنون با استفاده از توان بالای تجهیزات استراتژیک در این بندر بزرگ تجاری، عملیات تخلیه  همزمان 9 فروند کشتی حامل کالای اساسی به وزن بیش از 570 هزار تن در اسکله های بندری در جریان است.
چگنی با بیان اینکه تجهیزات و شرایط مناسبی جهت سرعت عمل در تخلیه و انتقال محمولات وارداتی به داخل کشور برای تأمین خوراک مورد نیاز صنعت دام و طیور فراهم شده است، گفت: کاهش زمان خدمت‌دهی(سرویس‌تایم) و افزایش نرخ سرعت تخلیه، استفاده بهینه از زیر ساخت‌ها و امکانات بندری، افزایش ایمنی و امنیت در ارائه خدمات لجستیکی و عدم پرداخت جریمه دیرکرد از اهم اهداف و سیاست‌های این مجتمع بزرگ بندری در ارائه خدمات تخلیه و بارگیری است.
وی میزان کالای اساسی در حال تخلیه در اسکله های این مجتمع بندری را  شامل گندم در قالب یک فروند کشتی، ذرت و کنجاله سویا  هر کدام در قالب 3 فروند کشتی و 2 فروند کشتی حامل دانه روغنی سویا به  وزن 150 هزار تن برشمرد و خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از دانه‌های روغنی تخلیه شده در مجتمع‌ فرآوری فعال در اراضی پسکرانه‌ی این بندر، به محصولاتی نظیر کنجاله و روغن خوراکی جهت تأمین مصارف داخلی و صادرات مجدد تبدیل می‌شود.
معاون امور بندری و اقتصادی تصریح کرد: با پهلوگیری این تعداد کشتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، مجموع کشتی‌های حامل کالاهای اساسی پهلوگرفته در این بندر به 67 فروند کشتی به ظرفیت بیش از 4 میلیون تن  رسید.
چگنی بیان داشت: با انجام تمهیدات لازم و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مربوطه در زمینه فرآیند خروج کالاهای اساسی از بندر، میزان خروج کالاهای اساسی از طریق حمل زمینی و شبکه ریلی به بیش از 3 میلیون و 200 هزار تن رسیده است.
وی بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی، اصلاح فرآیندهای ترخیص، صدور مجوزهای لازم و به‌کارگیری حداکثر توان تجهیزاتی در عملیات تخلیه و بارگیری را از عمده دلایلی دانست که موجب تسریع در فرآیند خروج کالاهای اساسی شده است.