printlogo


توزیع ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی  در خراسان جنوبی

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در استخرهای پرورش ماهی استان توزیع شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، علیرضا حیدرپور به ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۶۰۰ هزار قطعه ماهی گرم آبی، سردآبی و تیلاپیا در هزار و ۸۵ استخر دو منظوره، تک منظوره و گلخانه‌ای رهاسازی شود و ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی به صورت یارانه‌ای بین پرورش دهندگان توزیع شد.
وی بیان کرد: با توجه به حدود ۱۱ هزار منبع آبی که در استان وجود دارد، خراسان جنوبی یکی از استان‌های پیش‌رو در پرورش و تولید آبزیان است.
مدیر امور شیلات و آبزیان خراسان جنوبی گفت: برای بهره‌برداری بهینه از آب مصرفی در بخش کشاورزی و به منظور ارتقای فرهنگ مصرف آبزیان، تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد هر سال مدیریت امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اقدام به توزیع بچه ماهی یارانه‌دار بین تعدادی از بهره‌برداران این حرفه می‌کند.
وی عنوان کرد: پرورش ماهی در استخرهای کشاورزی علاوه بر تامین امنیت غذایی، باعث افزایش بهره‌وری تولیدات زارعی و باغی از طریق غنی سازی آب کشاورزی، کاهش استفاده از کودهای شیمیایی و تولید محصول سالم می‌شود.