printlogo


گام جدید انجمن کشتیرانی ایران ؛امضای تفاهم‌نامه توسعه کریدور شمال-جنوب با روسیه


 انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با  باشگاه همگرایی بین‌المللی خزر «شمال-جنوب» روسیه تفاهم‌نامه‌ای به منظور توسعه همکاری‌های مشترک و متقابل امضا کردند. این تفاهم‌نامه در راستای تسهیل کسب و کار شرکت‌های کشتیرانی ایرانی و روسی و ارتقای همکاری‌های اقتصادی دریایی، بین دو کشور به امضا رسید.
به گزارش اقتصادسرآمد، این تفاهم‌نامه که به نمایندگی آقای مسعود پل‌مه، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، و آقای دیمیتری دوبوویک، رئیس باشگاه همگرایی بین‌المللی خزر «شمال-جنوب» منعقد شد، دربردارنده مجموعه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های مشترک است که هدف آن‌ها توسعه  اقتصاد دریا محور فی مابین ایران و روسیه است.
محورهای اصلی تفاهم‌نامه:
ایجاد مرکز داوری و خدمات حقوقی دریایی مشترک: این مرکز با هدف حل و فصل اختلافات حقوقی و ارائه خدمات مشاوره حقوقی به شرکت‌های دریایی ایرانی و روسی تأسیس
 خواهد شد.
ایجاد مرکز آموزش تجاری و تخصصی دریایی مشترک: این مرکز با ارائه خدمات آموزشی به فعالین تجاری دریایی ایرانی و روسی به منظور ارتقای دانش و مهارت‌های آن‌ها فعالیت خواهد کرد.
ارائه خدمات مشاوره برای توسعه فضای کسب و کار دریایی: این خدمات به منظور ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دریایی ایرانی و روسی و پیگیری نیازهای مدیریتی آن‌ها ارائه خواهد شد.
تهیه بانک اطلاعات تجاری و اقتصادی دریایی: هدف از این اقدام افزایش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی دریایی بین ایران و روسیه است.
تلاش برای ایجاد دبیرخانه کریدور شمال-جنوب در ایران: این دبیرخانه به منظور هماهنگی بیشتر بین کشورهای عضو کریدور دریایی ایجاد خواهد شد.