printlogo


مدیرکل شیلات استان بوشهر
تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های بندر صیادی دیر بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال امسال برای توسعه زیرساخت‌های بندر صیادی شهرستان دیر یافته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، عقیل امینی در نشست با مسئولان شهرستان دیر اظهار کرد: بزرگترین اسکله صیادی استان بوشهر در بندر دیر قرار دارد که از قابلیت های مهم صید و صیادی و پرورش آبزیان است.وی افزود: ۱۲۰ میلیارد ریال اختصاصی به بندر دیر از محل فروش اموال مازاد تامین شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: امسال برای شیلات شهرستان دیر پروژه‌های مختلفی از جمله نصب دستگاه ترانس برق در اسکله، احداث و راه‌اندازی سیستم اطفای حریق، تجهیز شیلات، ساماندهی اسکله اولی شمالی، احداث روشنایی در مرکز تخلیه منطقه "جبرانی" و " دمیگز " و تجهیز پایگاه حفاظت آبزیان شهرستان دیر تعریف شده است.امینی تصریح کرد: اجرای این پروژه ها مستلزم تامین اعتبار است که برای تحقق این مهم تلاش خواهد شد. وی با اشاره به اینکه اسکله‌های مختلفی صیادی در نوار ساحلی شهرستان دیر وجود دارد ادامه داد: عملیات اجرایی بندر صیادی "خورخان بردخون " در شهرستان دیر در ۱۳۹۴ آغاز شد ولی بخش عمده‌ای از عملیات عمرانی در سال ۱۴۰۱ به پایان رسید.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: پارسال با تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی تکمیل اسکله صیادی خورخان آغاز شد و اکنون با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی رو به پایان است.