printlogo


   143 واحدصنعتی در استان بوشهر  بهره برداری شده است 

بوشهر- سهیلا کرمپورنیا خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از بهره‌برداری ۱۴۳ واحد صنعتی در استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در راه‌اندازی این واحدهای تولیدی صنعتی ۹ هزار ۴۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر ؛ مهدی صفوی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان به فعالیت‌های دولت مردمی و جهادی سیزدهم در رونق تولید و اشتغال پرداخت و اظهار داشت: از شهریورماه 1400 تاکنون 749 جواز تأسیس در استان بوشهر صادر شده است.
صفوی ، پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در این واحدهای صنعتی را 26 هزار و 904 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی اشتغال در واحدهای صنعتی و تولیدی یاد شده 16 هزار نفر است.
مدیرکل صمت استان بوشهر طرح‌های شاخص اجراشده در سه سال گذشته را مجتمع فولاد در گناوه دانست و بیان کرد: طرح‌های صنعتی ال.ان.جی در خارگ و محرک سازه دوار در جم از دیگر طرح‌های مهم در حال اجرا است.
70درصد صادرات به قطر از استان بوشهر انجام می‌شود
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر از صادرات ۱۱۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از ایران به قطر خبر داد و گفت: از این میزان ۷۰ درصد از طریق بنادر و گمرکات استان بوشهر انجام شده است.
؛ ابوالقاسم محمدزاده با اشاره به فعالیت 70 هزار واحد صنفی در استان بوشهر اظهار داشت: در این استان 110 اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند و 210 هزار اشتغال در عرصه اصناف ایجاد شده است.
وی از افزایش صادرات از بنادر و گمرکات استان بوشهر در سه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: در سه ماه نخست امسال 7 میلیون و 450 هزار تن کالا به ارزش 2.7 میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش یافته است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر با اشاره به اینکه جایگاه استان در عرصه صادرات در کشور رتبه نخست است، خاطرنشان کرد: از 110 میلیون دلار صادرات سال گذشته از ایران به قطر بیش از 70 میلیون دلار آن مربوط به استان بوشهر است.