printlogo


سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه
مشکلات حوزه کارگری با دقت نظر و طبق قانون تصمیمات ‏مناسب اتخاذ شود

کرمانشاه - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در نشست با همکاران مدیریت روابط کار گفت: صیانت از نیروی کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرما از وظایف و ماموریت های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: در رصد مشکلات حوزه کارگری با دقت نظر، تصمیمات ‏مناسب و منطبق با قوانین و مقررات اتخاذ شود.
 کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، بهروز جمشیدمفید در نشست تخصصی  و صمیمی با کارکنان مدیریت روابط کار صیانت از نیروی کار و تنظیم روابط کارگر و کارفرمایان را از ماموریت های اصلی و مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: پرهیز از نگرش بخشی، ایجاد تفکر سیستمی و قرار گرفتن در مسیر درست اداری به طور سیستماتیک قطعاً ما را در رسیدن به اهداف پیش بینی شده، هدایت می کند.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر تسریع در امور مرتبط با مراجعان، عدالت محوری، تلاش در جهت بهبود وضعیت معیشتی کارکنان در جهت رضایت مندی نیروی انسانی به عنوان مهم ترین عامل سرمایه و ارتقای سازمان، تلاش و جدیت در کارها و ارتقا و بهره گیری حداکثری از توان نیروی انسانی را از اولویت های اداره کل عنوان کرد. 
وی دین اسلام را کامل ترین و جامع ترین و مترقی ترین ادیان جهان برشمرد و گفت: مسلمان بودن ما افتخار بزرگی است که خداوند بر ما ایرانیان هدیه نموده و از این لحاظ بسیار خداوند را شاکریم.
بهروز جنشیدمفید در ادامه نقش مراجع حل اختلاف در شرایط کنونی، بسیار حساس و تاثیر گذار دانست و اظهار نمود: در رصد مشکلات حوزه کارگری و کارفرمایی، باید با دقت نظر، تصمیمات ‏مناسب و منطبق با قوانین و مقررات اتخاذ شود .‏
وی با تأکید در اولویت قرار دادن تکریم حداکثری مراجعین، گفت: ارتقای سطح رضایت ‌مندی مردم و افزایش میزان اعتماد آنها در وزارت از مهمترین اهداف و سیاست های این اداره کل قرار دارد، لذا در خوشرویی و برخورد مناسب با مراجعین باید سرلوحه  کارشناسان حوزه روابط ‏کار قرار گیرد. ‏
حسن مرادی معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، فروزان نظری مدیر شهرستان کرمانشاه، روسای ادارات ستادی و تنی چند از کارشناسان و اعضای مراجع تشخیص و حل اختلاف در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد خود در حوزه روابط کار، مسائل و مشکلات این حوزه را ارائه نمودند.
در ادامه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه از ثبت نام ۲۶۶ شرکت تعاونی در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمانشاه خبر داد.
« بهروز جمشیدمفید» با اشاره به اینکه جشنواره تعاونی‌های برتر هر سال با هدف ترویج فرهنگ تعاون و کار گروهی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت موضوع کار جمعی و تعاون در جهت رونق تولید کشور و همچنین تحقق شعار سال که یکی از محور‌های آن مشارکت مردم است، با برگزاری جشنواره تعاونی های برتر می‌توان فرهنگ مشارکت مردم در اقتصاد را در میان آحاد جامعه ترویج کرد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، ترویج و توسعه فرهنگ تعاون و آشنایی با جایگاه کسب و کار‌های تعاونی از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: با توجه به شعار سال، «جهش تولید با مشارکت مردم»، توجه به مقوله تعاون یکی از راه‌های مشارکت مردم در امر تولید مشارکت اقتصادی و سرمایه گذاری در پروژه‌ها است.وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره، فرهنگ مشارکت مردم در اقتصاد جامعه ترویج بیشتری یافته و سهم بخش تعاون در اقتصاد به ۲۵ درصد مورد نظر در سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی نزدیک تر شود.
بهروز جمشیدمفید در ادامه، تعاون و کار گروهی در استان کرمانشاه، از استان های پیشرو در زمینه تعاون و مشارکت های جمعی برشمرد و گفت: عضویت ۸۰ درصد از جمعیت دو میلیون نفری استان در تعاونی ها، بالابودن فرهنگ تعاون در استان کرمانشاه را می رساند و  استفاده از ظرفیت تعاون می‌تواند توسعه اقتصادی، برای این استان به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه این اداره کل اهتمام جدی در حمایت از تعاونی‌ها دارد، اضافه نمود: با اعتقاد بر اینکه که تعاونی‌ها می‌توانند بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان باشند، با آموزش صحیح و ترویج فرهنگ تعاون می توان به ایجاد سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد کشور امیدوار بود.
سرپرست ادره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۳۲۰۰ تعاونی فعال با عضویت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری  از جمعیت ۲میلیون نفری استان فعالیت دارند، اظهار نمود: این تعداد از تعاونی ها، زمینه اشتغال  بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد نموده اند.
وی در پایان افزود: نوزدهمین دوره از جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمانشاه بعد از اتمام کار داوری، در شهریور ماه سال جاری و هم زمان با هفته تعاون با حضور مسئولان ملی و استانی و جامعه تعاونگران استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.