printlogo


رشد اقتصادی با سرمایه گذاری مالکان زمین در حاشیه تالاب عینک

رشت - رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه خیابان سعدی از خیابان های قدیمی رشت محسوب می شود گفت: با ایجاد و احیای فضاهای تجاری و فرصت های سرمایه گذاری می توان تحرک خوبی در این قسمت از شهر ایجاد کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد حسین واثق کارگرنیا با حضور در جلسه کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای رشت با اشاره به اجرای طرح های هندسی در رشت اظهار کرد: اجرای طرح های هندسی در برخی از نقاط رشت ، گلایه هایی را رقم زده که دغدغه  بحقی است و باید در اصلاح طرح های هندسی به آن توجه و گلایه های شهروندان در این باره برطرف شود.
وی با تاکید به اینکه باید در تمامی جلسات کارگروه ترافیک شهرداری رشت از سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا دعوت شود افزود: رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا به عنوان منتخب مردم رشت باید در این جلسات حق رای داشته باشد و این مسئله به معاونت عمرانی شهرداری رشت ابلاغ شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به تالاب عینک رشت اشاره کرد و گفت: یکی از آرزوهای دیرینه مردم ، شورا و شهرداری رشت این بوده که وضعیت تالاب عینک ساماندهی شود و به جایگاه واقعی خود در حوزه جذب گردشگر و ایجاد اشتغال و متعاقب آن بهبود وضعیت معیشت شهروندان برسد.
کارگرنیا با اشاره به انجام تملکات در حاشیه تالاب عینک رشت اشاره کرد و گفت: در بودجه سال گذشته شهرداری رشت ، بابت تملک یک قطعه زمین مجوز و اعتبار لازم در اختیار شهرداری رشت قرار داده شد ، اما گویا در شهرداری رشت اراده ای از این بابت وجود ندارد و متاسفانه تا کنون اقدامات مربوط به تملک به نتیجه نرسیده و این مسئله یقینا در انجام سرمایه گذاری مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه  مالکان قطعات بزرگ اراضی حاشیه تالاب عینک، غالبا جزو شهروندان متمول هستند تصریح کرد: فراخواندن مالکان به سرمایه گذاری در زمین متعلق به خودشان راهکار مناسبی است که میتوان بر روی آن تمرکز کرد و شهرداری می‌تواند با توجه به شرایط هر ملک ، پیشنهاد مناسب سرمایه گذاری به مالک ارائه و با این اقدام راهکار اجرایی و فرصت سرمایه گذاری در آن محل ایجاد و زمینه های رشد اقتصادی در آن محل را مهیا کرد.