پهلوگیری ۲۷۱ فروند کشتی حامل محمولههای کشاورزی در بندرامیرآباد
۲۷۱ فروند کشتی حامل محمولههای کشاورزی در سه ماهه اول امسال در بندرامیرآباد پهلوگیری و تخلیه شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، غلامرضا قنبری به ایرنا گفت: ۲۷۱ فروند کشتی حامل محمولههای کشاورزی از قبیل ذرت، جو، کنجاله و چوب به وزن ۸۷۰ هزار تن در سه ماهه اول سال جاری در بندرامیرآباد پهلوگیری و تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۰ درصد رشد را نشان میدهد.
غلامرضا قنبری افزود: مجوز تخلیه این کشتیها که از مبدا روسیه و قزاقستان در بندرامیرآباد پهلوگیری کردند، پس از بازدید و نمونه برداری توسط کارشناس قرنطینه گیاهی این مدیریت صادر شد.
وی با اشاره به اینکه ابتدای امسال تاکنون ۵۳۰ تن کیوی از این بندر به مقصد ازبکستان صادر شد، گفت: ادر این مدت ۸۶۸ هزار تن نهاده دامی شامل جو، ذرت و کنجاله از بندرامیرآباد ترخیص شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاریهای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم میتواند با شکوفاسازی ظرفیتها، نقش ویژهای در مقاومسازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بینالمللی و صادرات کالا ایفا کند.
بندر امیر آباد با حدود یکهزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو -رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه میزند و ظرفیت فوق العادهای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.
بندر امیرآباد در کنار آن که یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار میرود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده ۷.۵ میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد میشود.
اتصال به شبکه ریلی کشور، بهرهمندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۱۰ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.