printlogo


۲ طرح تحقیقاتی آبزی پروری در بندرلنگه  به بهره برداری رسید

۲ طرح مهم تحقیقاتی آبزی پروری پژوهشکده خلیج فارس با حضور رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید.
به گزارش اقتصادسرآمد، رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در آیینی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: این طرح‌ها شامل آزمایشگاه مرکزی ایستگاه تحقیقات نرم‌تنان با زیربنای حدود ۲۰۰ مترمربع و کارگاه تکثیر و پرورش آبزیان دریایی خلیج فارس با زیربنایی حدود هزار متر مربع است که اجرای این طرح ها بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.
محمد صدیق مرتضوی افزود:آزمایشگاه مرکزی ایستگاه تحقیقات نرم‌تنان در راستای پشتیبانی از طرح‌های تحقیقاتی شیلات راه اندازی شده است و طرح اهلی و بومی سازی تکثیر ماهی "سوکلا" هم که یکی از آبزیان بسیار مهم است می‌تواند چرخه پرورش ماهی در قفس کشور را تکمیل کند.
وی ادامه داد: این دستاورد ملی برای نخستین بار در کشور به دست آمده و نتیجه فعالیت پژوهشگران پژوهشکده خلیج فارس است.
سید مجتبی خیام نکویی رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این آیین گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای موسسه تحقیقات شیلات کشور، دستیابی و انتقال دانش تولید بچه ماهی اعم از اهلی و مولد سازی، تکثیر و پرورش "لارو" و تحویل آن به بخش خصوصی، برای تولید انبوه و تجاری سازی آن است.