printlogo


در سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛
کشف 506 فقره انشعاب آب و فاضلاب غیر مجاز در استان اصفهان

اصفهان – مریم مومنی خبرنگاراقتصادسرآمد- در سه ماهه نخست سال جاری 506 فقره انشعاب آب و فاضلاب غیر مجاز در سطح استان اصفهان کشف و جمع آوری شد که این تعداد نسبت به سه ماهه نخست سال 1402، رشد 77 درصدی داشته است. 
مدیر عامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه مصرف آب شرب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست گفت: انشعاب های غیرمجاز آب علاوه بر افزایش بی رویه مصرف، سبب بروز خسارت هایی به شبکه توزیع و تأسیسات، اختلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکان، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین افت فشار آب در شبکه توزیع می شود و انشعابات غیرمجاز فاضلاب نیز فشار مضاعف بر شبکه جمع آوری فاضلاب و بعضا آلودگی در شبکه را به دنبال دارد.
حسین اکبریان با بیان اینکه 402 فقره انشعاب آب و 104 انشعاب فاضلاب غیرمجاز در سه ماهه نخست سال جاری در سطح استان کشف شده افزود: حدود 70 درصد این انشعاب ها مجاز شده و 30 درصد باقی مانده نیز در حال طی مراحل قانونی است. 
وی گفت: بیشترین انشعاب های غیرمجاز استان مربوط به مناطق سه و 6 اصفهان و براآن و کراج است که مروجین مصرف بهینه آب و کنتور نویس های شرکت آبفا در خصوص آموزش و توجیه مشترکین نسبت به مضرات این عمل غیرقانونی اقدام لازم را انجام
 می دهند.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان در پایان خاطر نشان ساخت: شهروندان می توانند در راستای مسئولیت اجتماعی خود، با مشارکت در پویش «شهروند مروج»، آبفای استان را در کشف انشعابات غیر مجاز یاری رسانند.
گفتنی است که مردم استان اصفهان می توانند با مشارکت در پویش «شهروند مروج»، مستندات مربوط به هر گونه مصرف بی رویه آب را از طریق درگاه های مختلف شامل سایت شرکت، تماس با شماره ۱۲۲، ارسال عکس و فیلم به پیام رسان ایتا (شماره ۰۹۳۷۲۷۱۰۶۱۵) و اپلیکیشن همراه آبفا به اطلاع شرکت آبفای استان برسانند.