printlogo


معاون بین الملل بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد:
رشد ۴۰۰ درصدی سود حاصل از معاملات ارزی در سه ماهه اول سال جاری

معاون بین‌الملل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام رشد ۴۰۰ درصدی این بانک در بخش سود ناشی از فروش ارز در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: علاوه بر تأثیر افزایش نرخ ارز در تحقق این رشد، بخشی از این دستاورد مرهون اقدامات زیرساختی مدیریت بانک در حوزه ارزی طی سال ۱۴۰۲ و رشد عملکردی حاصل از آن بوده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، حمیدرضا معبودی ضمن تشریح عملکرد ارزی سه ماهه اول سال جاری این بانک، افزود: تا پایان خرداد ۱۴۰۳ در بخش فروش ارز به مشتریان، ۱۶۷ درصد رشد را تجربه کرده‌ایم که سود حاصل از این فروش قابل توجه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: درحوزه پذیرش تعهد ارزی مشتریان در سه ماهه اول سال جاری، بالغ بر ۱۶۰میلیون یورو مصوبه داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.
معاون بین‌الملل بانک توسعه صادرات ایران حجم گواهی‌های ثبت آماری شده مورد تأیید بانک مرکزی را در سه ماهه‌ی اول ۱۴۰۲ بالغ بر از ۱۱۷ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: این رقم در مدت مشابه در سال جاری به ۳۳۰ میلیون یورو رسیده که بیانگر رشد ۱۸۰ درصدی در این بخش است.
معبودی با بیان اینکه در بخش تخصیص ارز نیمایی رشد ۱۱۰ درصدی را تحربه کرده‌ایم، یادآور شد: در حوزه تخصیص ارز به کالا‌های اساسی در بانک توسعه صادرات ایران، حدود ۱۸۰ درصد رشد داشته‌ایم.
وی گفت: تسهیلات ارزی پرداختی از ۲٫۵ میلیون یورو در سه ماه اول سال قبل به ۱۱ میلیون یورو در سه ماهه اول سال جاری، رشد ۳۴۰ درصدی را رقم‌زده که این رشد مبین تأثیر سیاست‌های ارزی جدید در بانک است.
معاون بین‌الملل بانک توسعه صادرات ایران بیان داشت: افزایش سرعت عمل و حجم کار در بخش ارزی، چابکی ویژه‌ای به بانک تزریق کرده است و ارتباط بیشتر شعب با همکاران معاونت بین‌الملل، منجر به توسعه خدمات این معاونت در پیگیری مستمر بخشنامه‌ها، مصوبه‌ها و تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته بین بانک و شرکت‌های صادراتی شده است.