printlogo


با سهل انگاری عجیب و سوال برانگیز؛
سایه شوم بر سر «ناوشکن سهند»

ناوشکن نامدار ایرانی که نامش یادآور حماسه بزرگی در تاریخ نیروی دریایی کشورمان است، بر اثر یک رویداد عجیب در معرض خطر از دست رفتن قرار گرفته است!
«سهند»، ناوشکن نامدار ایرانی که نامش یادآور حماسه بزرگی در تاریخ نیروی دریایی کشورمان است، بر اثر یک رویداد عجیب در معرض خطر از دست رفتن و غرق شدن قرار گرفته است!
به گزارش اقتصادسرآمد از «تابناک»، در نتیجه یک خطای نابخشودنی و سهل انگاری عجیب، ناوشکن سهند، سومین ناوشکن «کلاس موج» نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آستانه غرق شدن و از دست رفتن است. رویدادی که باید امیدوار باشیم فرجام متفاوتی داشته باشد. 
ماجرا از این قرار است که متولیان بخش تعمیرات نیروی دریایی کشورمان که قصد انجام برخی تعمیرات روتین از جمله پاکسازی بدنه این ناوچه را داشتند، به جای انتقال ناو به حوضچه خشک (محوطه ویژه انجام امور تعمیرات)، ترجیح داده‌اند این کار را در اسکله شهید باهنر (بندرعباس-استان هرمزگان) به انجام برسانند.
تصمیم عجیبی که احتمالا به دلیل عدم مهار این ناوچه، به واژگونی آن منجر شده و آن گونه که تصاویر دریافتی نشان می‌دهد، به ورود آب به بخش‌های مختلف این شناور ارزشمند و وخیم شدن اوضاع منجر شده و حتی بیم آن می‌رود که غرق شدن سهند و از دست رفتن آن بیانجامد.
پایانی که امیدواریم به گونه‌ای دیگر رقم بخورد و به نجات این ناو منجر شود، هرچند بعید است وضعیت عجیب رقم خورده در اسکله باهنر به وارد آمدن خساراتی به سهند منجر نشده باشد. خساراتی که در نتیجه اشتباه عجیب متولیان امر در عدم انتقال این شناور به حوضچه خشک رقم خورده و احتمالا تبعاتی برای ایشان به دنبال خواهد داشت.
توضیحات نیروی ارتش درباره وضعیت ناوشکن سهند
روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس اعلام کرد که ناو سهند در حال بازگشت به حالت تعادل است.
بر اساس اطلاعیه، «ناو سهند در حال تعمیر در اسکله به خاطر نفوذ آب به مخازن، تعادلش را از دست داده که خوشبختانه به علت محدودیت عمق ساحل، بازگشت ناو به حالت تعادل به سرعت در حال انجام است.»
آن گونه که روابط عمومی منطقه یکم دریایی اعلام کرده، «مجروحان سطحی این سانحه برای طی درمان به بیمارستان اعزام شده‌اند.»