printlogo


معاون بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:
نخسین شناور جستجو و نجات ساخت کشور به ناوگان ناجی پیوست

 
معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پیوستن نخستین فروند شناور جستجو و نجات ساخت متخصصان داخل کشور به ناوگان  ناجی بندر شهید رجایی خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی بروغنی در این ارتباط اظهار کرد: شناور جستجو و نجات ساخت داخل،  نخستین شناور ساخته شده از این گروه در کشور بوده و هم‌اکنون در بندر شهید رجایی مستقر است.
وی همچنین با اشاره به الحاق یک فروند شناور ناجی بازسازی شده به ناوگان دریایی هرمزگان، افزود: بعد از پیوستن نخستین فروند شناور جستجو و نجات ساخت متخصصان داخل کشور در هفته گذشته به ناوگان  ناجی بندر شهید رجایی، آزمایشات اولیه دریانوردی این شناور ناجی نیز با موفقیت انجام شده است.
معاون فنی و نگهداری اداره‌ کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اینکه طراحی و ساخت این شناور ناجی کاملاً بومی کشور است، گفت: پس از آن نیز، دوره‌های آموزشی بهره‌برداری و تعمیر و نگه‌داری شناورهای تازه‌ساخت و نوسازی شده نجات دریایی در بندر شهید رجایی به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود.
بروغنی بیان کرد: این شناور تازه ساخت با ویژگی‌های خاص از جمله سرعت بالا در حدود ۳۷ گره، تعادل پایدار غیرقابل غرق شدن بوده که به ناوگان خدماتی جستجو و نجات بنادر اضافه شده است.
وی طول این شناور را حدود ۱۳ متر و عرض حدود 4.6 متر ذکر کرد که با پیوستن این شناور، گستره ارائه خدمات جستجو و نجات در سطح استان هرمزگان گسترش پیدا می‌کند.
معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با حضور متخصصان شرکت سازنده و گروه‌‌های فنی و عملیاتی در بندر شهید رجایی آغاز شده است.
وی ادامه داد: در مدت برگزاری این دوره فراگیران با سیستم‌های مختلف سازه و بدنه، سیستم رانش، سیستم مانور، سیستم ناوبری، سامانه مخابراتی و غیره، آشنا و نحوه بهره‌برداری و عملیاتی کردن شناور را فرا می‌گیرند.