printlogo


مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی
آغاز تولید بنزین در پالایشگاه ال‌پالیتوی ونزوئلا با کاتالیست ایرانی


مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اکنون در پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا از کاتالیست ایرانی استفاده می‌شود و تولید بنزین را در این پالایشگاه آغاز کرده‌ایم.
به گزارش اقتصادسرآمد، جلیل سالاری در همایش انتقال فناوری و تولید بومی کاتالیست های پالایشی، پتروشیمی و گازی اظهارداشت: در دهه ۷۰ به کاتالیست نیاز داشتیم ولی به دلیل تحریم برای دسترسی به آن با مشکل مواجه بودیم، سالها تغییر و توسعه داشتیم اما اتفاقی در این حوزه نیفتاد.وی افزود: برای همکاری با شرکت‌های هندی نیز ورود کردیم تا در تامین سوخت مشکلی نداشته باشیم.
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی با بیان اینکه شرایط تحریم کمک کرد بتوانیم برای واحدهای پالایشی کاتالیست تولید کنیم، گفت: در سال ۹۱ برای استفاده از کاتالیست چین در حوزه الفین مشکل داشتیم اما اکنون خودمان تولید کرده و چالش تامین از خارجی ها برطرف شد.
وی با بیان اینکه واحدهایی که تولید نفتا می کردند اکنون‌ تولید بنزین دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به حدی رسیده‌ایم که می‌توانیم صادرات کاتالیست داشته باشیم.سالاری بیان داشت: اکنون در پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا از کاتالیست ایرانی استفاده می‌شود و تولید بنزین را در این پالایشگاه آغاز کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه ما توانستیم فرایند تحریم را خنثی کنیم، گفت: امروز برنامه ما این است که افزایش تولید، ارتقای کیفیت و افزایش عمر پالایشگاهها را در دستور کار قرار دهیم.معاون وزیر نفت میزان مصرف کاتالیست پالایشگاههای کشور را حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار تن عنوان کرد و افزود: برای کیفی سازی تولید فراورده نیاز به کاتالیست داریم که اکنون این شرایط مهیا شده است.