printlogo


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه
خط کشی بیش از ۸۰۰ کیلومتر  از محورهای مواصلاتی  استان کرمانشاه 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۳ ماهه سال‌جاری بیش از ۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه خط کشی شده است.
به گزار ش اقتصادسرآمد، سید شهرام کهریزی اظهار داشت: با هدف افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای طی ۳ ماهه اول سال‌جاری در بیش از ۸۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه خط کشی انجام شده است.
وی گفت:  خط کشی محورهای مواصلاتی یکی از عناصر اصلی اقدام های پیشگیرانه و ایمن سازی است که با انتقال پیام‌های اطلاعاتی - هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان موجب افزایش ایمنی در جاده ها، افزایش قابلیت دید و ارائه هشدار و اطلاعات لازم به رانندگان می‌شود.
کهریزی افزود: عملیات خط کشی در محورهای اصلی و شریانی همزمان با محورهای فرعی انجام می شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات خط کشی همزمان بصورت ۲ اکیپ عملیاتی در حال انجام است.
وی با اشاره به عملیات خط کشی در محور بزرگراه کربلا، محور اصلی تردد زوار اربعین حسینی (ع) گفت: در مقاطعی از بزرگراه کربلا عملیات بهسازی و روکش آسفالت در حال انجام است و تا قبل از آغاز کنگره عظیم اربعین این محور بصورت کامل خط کشی خواهد شد.
سید شهرام کهریزی یادآور شد: کاربران جاده‌ای می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اشکال در محورهای مواصلاتی استان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها ما را مطلع کرده تا در اسرع وقت رفع شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل‌جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۱۰۵ هزار نفر از مرز خسروی از ابتدای امسال تا پایان خرداد خبر داد و گفت: اقدامات متعددی برای آماده‌سازی این مرز برای ایام اربعین در حال انجام است.
سید شهرام کهریزی با بیان اینکه در حال حاضر تردد به صورت روزانه از پایانه مرزی خسروی در حال انجام است و هرچقدر به ایام اربعین نزدیک‌تر شویم میزان تردد رو به افزایش خواهد بود، گفت: در خرداد ماه بالغ بر ۴۲ هزار و ۷۵۰ تردد (ورود و خروج) مسافران ایرانی و عراقی از این مرز انجام شده است.
وی تعداد مسافرین ایرانی و عراقی که در اردیبهشت ماه از مرز خسروی تردد داشتند را نیز بالغ بر ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر و تعداد تردد در فروردین ماه را نیز نزدیک به ۲۸ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: در مجموع از ابتدای امسال بیش از ۱۰۵ هزار تردد در مرز خسروی انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از روند افزایشی تردد در این مرز در خرداد ماه نسبت به ماه‌های قبل خبر داد و افزود: هرچقدر به ایام اربعین نزدیک‌تر شویم، میزان تردد افزایش خواهد یافت.
کهریزی با بیان اینکه زیرساخت‌های بیشتری برای ارائه خدمات بهتر در مرز اربعین در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: اگرچه هم اکنون این مرز از زیرساخت‌ها و امکانات بسیار مناسبی برخوردار است، اما برنامه‌هایی برای ارائه بهتر خدمات به زوار در این مرز را در دستورکار داریم.
وی یکی از مهمترین این برنامه‌ها را اجرای طرح امام سجاد(ع) در مرز خسروی اعلام کرد که با هماهنگی هر دو طرف ایرانی و عراقی در دست اقدام است و با اجرای آن زوار اربعین بدون توقف در مرز عازم کربلای معلا خواهند شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با تلاش شبانه‌روزی که در حال انجام است جاده «برکت» نیز تا قبل از ایام اربعین به بهره‌برداری برسد تا در ایامی که تردد زوار را داریم، تردد خودروهای ترانزیتی به این جاده منتقل شود.
به گفته کهریزی، در پایانه مرزی خسروی نیز ۱۲ هزار مترمربع سایبان نصب  شده که حدود سه هزار مترمربع آن امسال اجرا شده و کمک بسزایی به رفاه زوار برای تردد در فصل گرما خواهد کرد. وی بهینه سازی سیستم برق و روشنایی مسیر تردد زوار، بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی و... را نیز از دیگر اقداماتی برشمرد که برای ایام اربعین در مرز خسروی در دستورکار است.
در ادامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: تعداد سامانه‌های هوشمند محورهای مواصلاتی استان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.
 سیدشهرام کهریزی با اشاره به بازدید انجام شده از محورهای مواصلاتی استان به همراه فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت: استان کرمانشاه به عنوان استان پیشرو در هوشمندسازی راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود.
وی عنوان کرد: با توجه به پیگیری و رایزنی انجام شده و نگاه توسعه محور مرکز مدیریت راه‌های کشور، سامانه‌های هوشمند استان از ۱۹۱ مورد به ۳۱۰ مورد افزایش می‌یابد و برای این افزایش ۶۰ درصدی بیش از ۱۰۰ میلیارد اعتبار صرف شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با ابراز امیدواری از راه‌اندازی این تعداد سامانه تا پایان سال گفت: هوشمندسازی راه‌ها سبب ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای و تسهیل و تسریع در حمل و نقل ناوگان مسافری و باری می‌شود. 
کهریزی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق دارد گفت: خوشبختانه نگاه اربعینی به جاده‌ها و پذیرش گردشگران ورودی و خارجی مدنظر است و امید داریم با برنامه‌های انجام شده استان کرمانشاه را به عنوان هاب منطقه غرب کشور در زمینه هوشمندسازی معرفی کنیم.
وی با ابراز امیدواری از پایش تصویری پایانه مرزی خسروی در اربعین امسال افزود: امسال برنامه‌ریزی برای افزایش دو برابری زائران اربعین انجام شده است.
در ادامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۳ماهه سال‌جاری ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه جابجا شده و نسبت به سال گذشته با رشد ۲۱درصدی روبرو است.
 سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۳ماهه سال‌جاری ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از استان کرمانشاه به اقصی نقاط کشور جابجا شده است که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: تعداد حواله صادره ۱۴۷ هزار نسخه و تعداد بارنامه ۱۵۰ هزار نسخه طی ۳ ماهه سال‌جاری است.
کهریزی از اجرای بخش دوم بارنامه الکترونیک، اعتبارسنجی از طریق ارسال رمز پیامکی یکبار مصرف برای رانندگان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارائه خدمات بهتر به رانندگان، صاحبان کالا، شرکت‌های حمل و نقل و نهادهای کنترلی و نظارتی در چارچوب ایفای نقش تنظیم‏گری سازمان راهداری در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و اعتبارسنجی راننده پیش از صدور سند حمل انجام می‌شود.
وی درباره ۱۰ کالا عمده جابجا شده گفت: مازوت، سیمان کیسه‌ای، کلینگر، سیمان فله‌ای، پلی‌اتیلن، کنجاله، انواع بنزین، گندم، چغندر و گازوئیل از جمله کالا هایی هستند که توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان کرمانشاه جابجا شده است.