printlogo


سلاجقه در حاشیه نشست شانگهای: پایش خلیج فارس و دریای عمان را دنبال می کنیم
تاکید بر ایجاد مرکز منطقه‌ای در جزیره هرمز

معاون رئیس جمهور ایجاد مرکز منطقه‌ای در جزیره هرمز را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تقویت کنوانسیون راپمی با همکاری کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌تواند در بهبود شرایط محیط‌زیست خلیج فارس و دریای عمان موثر باشد.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی سلاجقه در حاشیه مجمع توسعه سبز سازمان همکاری‌های شانگهای در چین، با عبدالله بن عبدالعزیز بن ترکی السبیعی، وزیر محیط زیست و تغییرات اقلیمی قطر دیدار و گفت و گو کرد.
راپمی بازوی اجرایی کنوانسیون کویت است که در زمینه حفاظت محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان فعالیت می کند.
سلاجقه در این دیدار بر تداوم همکاری در زمینه اجلاس گرد و غبار تاکید کرد و افزود: انتقال تجربه در خصوص پایش خلیج فارس و دریای عمان یکی از اهدافی است که ما دنبال می کنیم و این تنها با همکاری کشورهای منطقه امکان پذیر است.
همچنین معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه این مجمع از نمایشگاه مجمع توسعه سبز سازمان همکاری های شانگهای بازدید کرد.
سلاجقه در جریان این بازدید در گفت و گو با تلویزیون ملی چین با تبریک از ریاست چین در این مجمع، موضع مشترک اعضای این مجمع را برای تحقق اهداف این مجمع بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری همه جانبه برای تحقق اهداف توسعه سبز در کشورهای عضو است.
سخنرانی در بخش بلندپایه مجمع و دیدار با وزیر محیط زیست و اکولوژی چین، دیدار دوجانبه با وزرای محیط زیست حاضر دبیرکل سازمان همکاری های شانگهای از جمله برنامه های سلاجقه در این سفر است.