printlogo


استاندار خوزستان:
مسیر دریایی زائران اربعین با حضور وزرای کشور ایران و عراق در خرمشهر راه‌اندازی می‌شود


استاندار خوزستان گفت: مسیر آبی خرمشهر به بصره به منظور تسهیل تردد زائران اربعین حسینی با حضور وزرای دولت ایران و عراق راه اندازی می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد،  علی اکبر حسینی محراب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کنار مرز دریایی تمهیدات لازم برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از گذرگاه های شلمچه و و چذابه اندیشیده شده است.
وی افزود: مرزهای زمینی شلمچه و چذابه که یکی از مهم‌ترین و پر ترددترین مرزهای زمینی برای عزیمت زائران اربعین هستند در حال آماده سازی برای تردد آسان و بی‌دغدغه زائران اباعبدالله الحسین(ع) است.
حسینی‌محراب تصریح کرد: علاوه بر مرزهای زمینی چذابه و شلمچه، امسال مسیر دریایی بندر خرمشهر به بصره نیز برای اعزام زائران در اربعین آماده‌سازی شده است.
استاندار خوزستان افزود: قرار است روز جمعه با حضور وزرای کشور ایران و عراق مسیر دریایی بندر خرمشهربه بصره رسما راه‌اندازی شود.به گفته وی، تردد آسان و ایمن از مزایای راه اندازی این مسیر دریایی است.
حسینی‌محراب در پایان ابراز امیدواری کرد: حرکت فرهنگی مهم اربعین حسینی(ع) با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به بهترین شکل ممکن برگزار و زوار اباعبدالله الحسین(ع) با آرامش، ایمن و سرعت بالا امکان تردد و انجام این فریضه معنوی را بیابند.
فاصله دریایی خرمشهر - بصره را 16 مایل دریایی است. پایانه مسافری دریایی خرمشهر در ساحل رودخانه اروند سال 85 با حرکت یک فروند کشتی مسافربری کاتاماران به مقصد کویت آغاز بکار کرد.مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.