printlogo


مدیرکل بنیاد مسکن فارس:
‌فعالیت‌های عمران روستایی و محرومیت‌زدایی تعطیل‌بردار نیست

شیراز - غزاله تواناییخبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه فعالیت‌های عمران روستایی و محرومیت‌زدایی تعطیل‌بردار نیست، فارس را یک کارگاه بزرگ عمران روستایی توصیف کرد.
سید علیرضا حمیدی ، در حاشیه میز خدمت در شیراز بر تداوم خدمت و توسعه و محرومیت‌زدایی در این استان تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌بر اساس‌ فرمان‌ ۲۱ فروردین‌ ۱۳۵۸ رهبر کبیر انقلاب‌ اسلامی‌حضرت‌ امام‌ خمینی‌(ره) به‌ منظور تامین‌ مسکن‌ محرومان‌ به‌ویژه‌ روستاییان‌ در چارچوب‌ سیاست‌ها و برنامه‌های‌ دولت‌ تشکیل‌ شد.
وی با بیان اینکه این نهاد انقلابی در طول سال‌های بعد از انقلاب منشأ خیر و برکات در راستای تامین مسکن محرومان، محرومیت‌زدایی و توسعه روستایی بوده است، افزود: در سه سال گذشته با درایت و دوراندیشی شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی و با تلاش دولتمردان دولت سیزدهم بنیاد مسکن نیز دستاوردهای درخشانی در استان فارس رقم زد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: از جمله وظایف و کارکردهای بنیاد مسکن، در سال‌های گذشته تلاش برای تامین مسکن مددجویان و محرومان، تسهیلگری در اعطای وام‌های کم بهره و تسهیلات رایگان، تلاش برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی، بهسازی و توسعه معابر به ویژه در روستاهای محروم و کم برخوردار، بازسازی و بهسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل و زلزله و حوادث و ایجاد فضایی مناسب برای افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها با کاهش مهاجرت‌های ناخواسته بوده است.
حمیدی ادامه داد: بنیاد مسکن در این سال‌ها تلاش مضاعفی در راستای مطالعه‌ و بررسی‌ در زمینه‌ تشخیص‌ و تعیین‌ نیازمندی‌های‌ مسکن‌ محرومان‌ اعم‌ از روستایی‌ و شهری‌ و فراهم‌ آوردن‌ موجبات‌ اجرای‌ آن‌ با مشارکت‌، همکاری‌ و خودیاری‌مردم‌ و دستگاه‌های‌ مختلف‌ داشته است.
وی بیان کرد: نگاهی به روند توسعه روستاها در این سال‌ها بیانگر آن است که بنیاد مسکن با تهیه‌ طرح‌ مجتمع‌های‌ زیستی‌ و واحدهای‌ مسکونی‌ارزان قیمت‌ و اجرای‌ آن‌ها به‌ طور مستقیم‌ یا با مشارکت‌ مردم‌ با همکاری‌ و هماهنگی‌ دستگاه‌های‌ ذیربط در روستا و شهر توانسته است شرایط را برای افزایش رفاه و زندگی سالم در روستاها ایجاد کند.