printlogo


معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست:
افزایش ۳۰ درصدی  نوسازی خطوط لوله‌های نفت خلیج فارس


معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: پایش محیط زیست دریایی در دولت زیست سیزدهم از ۴۰ درصد به ۷۰ درصد، ساماندهی بازیافت شناور‌ها از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد، تسویه پساب‌های پتروشیمی از ۵۵ درصد به ۷۰ درصد، مدیریت محیط زیست بنادر از ۵۰ درصد به ۸۰ درصد و نوسازی خطوط لوله‌های نفت خلیج فارس از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، مجتبی ذوالجودی یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم را درحوزه پایش، مدیریت و پیشگیری از آلودگی‌های دریایی در سواحل کشور اعلام کرد وبه مانا  گفت: در این خصوص عملکرد درخشانی به ثبت رسانده‌ایم.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: پایش محیط زیست دریایی، ساماندهی بازیافت شناورها، تسویه پساب‌های پتروشیمی، مدیریت محیط زیست بنادر و نوسازی خطوط لوله‌های نفت خلیج فارس از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه پایش، مدیریت و پیشگیری از آلودگی‌های دریایی محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان ساخت: آمار‌های اخذ شده حاکی از آن است که پایش محیط زیست دریایی در دولت زیست سیزدهم از ۴۰ درصد به ۷۰ درصد، ساماندهی بازیافت شناور‌ها از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد، تسویه پساب‌های پتروشیمی از ۵۵ درصد به ۷۰ درصد، مدیریت محیط زیست بنادر از ۵۰ درصد به ۸۰ درصد و نوسازی خطوط لوله‌های نفت از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است.
به گفته ذوالجودی، آمار مذکور حاکی از افزایش قابل توجه اقدامات عملی در حوزه پایش، مدیریت و پیشگیری از آلودگی‌های دریایی در سواحل کشور است که در دولت سیزدهم موفق به تحقق این مهم شدیم و امیدواریم در دولت‌های بعدی نیز تحقق صد درصدی این اقدامات ادامه یابد.