printlogo


در آیین روپوش سفید دانشجویان پزشکی شیراز صورت گرفت
تاکید استاندار فارس بر لزوم توجه به آموزش بالینی در کنار آموزش تئوری پزشکی

شیراز -غزاله توانایی خبرنگار اقتصادسرآمد- استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم توجه به آموزش بالینی در کنار آموزش تئوری پزشکی با توجه به تاثیر آن بر افزایش تسلط بر مباحث علمی گفت: تسلط بر مباحث علمی حوزه سلامت همراه با کسب مهارت کافی، فارغ التحصیلان پزشکی شیراز را نسبت به سایرین برتر و زبانزد کرده است. 
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد هادی ایمانیه، در آیین روپوش سفید دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (ورودی بهمن ۱۳۹۹) افزود: این جایگاه به سبب نوع ترکیب آموزش تئوری، همراه با آموزش بالینی و مسئولیت پذیری دانشجویان در دوران دانشجویی است.
وی، خطاب به دانشجویان گفت: انگیزه خود را برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی حفظ کنید و با شرایط سخت آن سازگار شوید و بدانید که قبول شدن در رشته پزشکی شیراز از جمع شرکت کنندگان در کنکور سراسری اقدام بزرگی است و به سبب این موفقیت باید شکرگزار باشید.
او اظهار کرد: همچنین از دانشجویان پزشکی انتظار می رود که به بحث ارجح بودن پیشگیری نسبت به درمان توجه جدی داشته باشند چرا که منطقی است که قبل از وقوع بیماری از ابتلا به آن جلوگیری شود و قطعا پیشگیری در هر مرحله، از درمان ارزشمندتر است.
استاندار فارس، بر لزوم توجه کامل و همه جانبه به بیماران تاکید کرد و گفت: باید این توجه به حدی باشد که گویی آن بیماران نزدیک‌ترین فرد وابسته به شما هستند و قطعا چنین نگاهی به در سرعت گرفتن روند بهبودی بیماران نیز موثر خواهد بود.
ایمانیه افزود: متاسفانه اغلب بیماران بستری در بیمارستان دچار تاخیر در تصمیم گیری برای درمان می‌شوند اما اگر فرد بیمار را از خود بدانیم، بهترین تصمیم را در کمترین زمان اتخاذ می‌کنیم.
وی، توجه به مباحث رفاهی دانشجویان در بیمارستان‌ها را نیز امری مهم دانست و ادامه داد: برای بهبود وضعیت رفاهی دانشجویان، آماده کمک با دانشگاه علوم پزشکی هستیم.
آیین روپوش سفید، جشنی است که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بدو ورود به بیمارستان ها برای آموزش بالینی دروس پزشکی برگزار می کنند.