printlogo


نشت یابی بیش از 4000کیلومتر از خطوط گازرسانی استان بوشهر در سه ماهه اول سال جاری


بوشهر- سهیلا  کر مپورنیا خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر از نشت یابی 4000 کیلومتر از خطوط گازرسانی این استان در سه ماهه اول سال 1403 خبر داد."
، مدیر عامل این شرکت گفت:  با هدف کاهش گاز های هدر رفت، جلوگیری از بروز حادثه جانی و مالی ناشی از نشت گاز در استان نشت یابی های زمینی و هوایی به صورت مستمر در 10 شهرستان استان درحال انجام است.  
علی اکبر فقیه افزود : با توجه به گـستردگی شبکه گازرسانی در استان و اهمیت کنترل این شبکه به منظور جلوگیری از وقوع نشتی و اتلاف سـرمایه حیاتی گاز ، نشت یابی خطوط لوله از اهمیت بالایی برخوردار است و در سه ماهه اول سال جاری  4000 کیلومتر از خطوط گازرسانی استان و 63 ایستگاه CGSMSو TBS نشت یابی شده است. 
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهربا اشاره به اینکه جلوگیری از هدررفت منابع انرژی گاز، از اولویت های اجرایی گاز بوشهر است؛ خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۰۰ درصد از اهداف تعیین شده در بخش نشت یابی انشعابات محقق شده است. 
وی در ادامه بیان داشت : عوامل متعددی از قبیل خوردگی های خارجی و داخلی ، حوادث غیر مترقبه و ... اغلب منجر به ایجاد نشتی های جزئی یا وسیع در خطوط لوله می گردد که این امر لزوم بازرسی های مستمر و نشت یابی این خطوط را ضروری می سازد.