printlogo


رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:
۱۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری زیر کشت است

شهرکرد-رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۱۸۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان ۱۵۰ هزار هکتار زیر کشت است.
به گزارش اقتصادسرآمد، حسین برزگر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون نزدیک به ۷۰ هکتار گلخانه در دست اقدام است و طرح ایجاد ۸۰۰ هکتار گلخانه در استان تصویب و پروانه صادر شده است که با راه اندازی این واحدهای گلخانه گام مؤثری در بحث اشتغال و افزایش ضریب اشتغال و توسعه بخش کشاورزی فراهم می‌شود.
وی گفت: صنعت، کشاورزی و خدمات در کشور به عنوان ظرفیت‌های مهم هستند اما جایگاه بخش کشاورزی از همه مهمتر است.
به گفته وی، بخش صنعت به یک گروه و نهادی، به تنهایی تأثیر گذار نیست درحالیکه بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت مردمی نقش مهمی در اشتغال، افزایش درآمد در کشور دارد.رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بخش کشاورزی بالای ۹۶ درصد دست مردم است و تولیدی که انجام می‌شود از لحاظ سلامت و امنیت جز با کیفیت‌ترین تولیدات است، گفت: در این بخش میزان مصرف سم و کود و تولید مشخص است و عطر و طعم میوه ایران را هیچ جای دیگر ندارد.
به گفته وی، اختلاف دمای شب و روز و تنوع اقلیمی و اصلاح هیبریدی محصولات کشاورزی از مهمترین دلایل کیفیت بالای محصولات کشاورزی ایران است.
برزگر ادامه داد: بخش، کشاورزی بیشترین سهم را در اختیار مردم دارد و در تولید ناخالص داخلی نقش مهمی دارد و با توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و خدمات می‌توان این بخش را گسترش داد.
وی به برخی مشکلات این بخش از جمله تعدیل میزان مصرف آب، قطع کردن برق چاه‌های کشاورزی به مدت ۶ ساعت در روز و اجباری شدن این موضوع و همچنین قطع گاز پتروشیمی لردگان، گفت: هیچکدام از این مشکلات نتوانسته بخش کشاورزی را به تعطیلی بکشاند.
برزگر با اشاره به اینکه بخش کشاورزی تأمین کننده امنیت و سلامت غذایی است، گفت: این بخش نیاز به حمایت بیشتر دارد.