printlogo


مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد: 
 پروژه دهکده لجستیکی در بندر امیرآباد   به رشد اقتصادی منطقه کمک می‌کند


 مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه در مجموعه بندر امیرآباد تنوع کالاهای صادراتی دیده می‌شود، گفت: در حال حاضر ۴۴ محصول صادراتی داریم که در صدد هستیم این میزان به ۶۰ کالا برسد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدعلی موسی پور گرجی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به بنادر داشت، اظهار کرد: یکی از خواسته‌های دولت سیزدهم این بود که ظرفیت بندر به ۱۰ میلیون تن برسد و زیر ساخت‌هایی برای این پیشرفت فراهم شد.
 وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به ۱۰ میلیون تن تمام شرکت‌ها را ارتقاء دادیم و از ظرفیت‌های موجود استفاده کردیم، گفت: از ۱۱ پروژه در حال ساخت ۵ پروژه در بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد و شرکتی هم که فعالیت کمی دارد قرارداد فسخ خواهد شد.
این مسئول تصریح کرد: ۸ قرارداد سرمایه گذاری تا پایان امسال اجرا و ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری وارد می‌شود.
موسی پور گرجی افزود: پروژه اسکله رو رو ریلی تنها طرحی است که شروع شد و پیمانکار در حال کار است برای این طرح مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در نظر گرفته شد.
مدیرکل بنادر و دریا نوردی امیرآباد با بیان اینکه مطالعات اراضی شرقی در مجاورت میانکاله با حفظ محیط زیست منطقه به صنایع پاک و غیر آلاینده اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: این طرح شروع شد و طی ۱۲ ماه بعد به مرحله اجرا در می‌آید.
این مسئول به پروژه دهکده لجستیکی در بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود: موافقنامه این طرح از مراجع رسمی اخذ شد و مقرر شد ۵۰۰ هکتار به ما زمین واگذار شود این طرح آلاینده نیست و به رشد اقتصادی منطقه کمک می‌کند.
موسی پور با بیان اینکه در مجموعه بندر امیرآباد تنوع کالاهای صادراتی دیده می‌شود، گفت: در حال حاضر ۴۴ محصول صادراتی داریم که در صدد هستیم این میزان به ۶۰ کالا برسد.
وی با اعلام اینکه در بندر امیرآباد واژه «ما می‌توانیم» معنا پیدا کرد، گفت: با توان نیروهای بومی تجهیزات مورد نیاز این بندر تامین و نوسازی شد.
مدیرکل بنادرو دریانوردی امیرآباد به کالاهای متروکه و فسادپذیر در این بندر اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ کالای فسادپذیر در بندرامیرآباد نداریم و همه با همکاری اموال تملیکی تعیین تکلیف شدند.
این مسئول رشد ورود و خروج کالا در بندر امیرآباد را مطلوب دانست و ادامه داد: در حال حاضر ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا جابجا شد.
موسی پور با اعلام اینکه بنادر به دنبال انبارداری نیستند، تصریح کرد: تمام شرکت‌های داخلی در جابجایی کالا همکاری دارند در این زمینه شرکت‌های بین المللی ترانزیتی برای جابجایی زغال کک همکاری خود را آغاز کرده‌اند