هر شعبه از بانک توسعه صادرات ایران یک بانک است
معاون شعب و بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه این بانک در بخش اعطای تسهیلات از سایر بانکهای کشور موفقتر عمل کرده است، گفت: تک شعبهای بودن بانک توسعه صادرات در غالب استانهای کشور و همچنین توان اعطای همه خدمات یک بانک در همان شعبه، نشان میدهد که هر شعبه از این بانک توسعهای به مثابه یک بانک مستقل میتواند سبد کاملی از خدمات را به مشتریان ارایه دهد.
به گزارش اقتصادسرآمد، یوسف نجدی در سومین مجمع پایش عملکرد شعب این بانک گفت: عملکرد برخی از شعب با توجه به پتانسیل استان تابعه مناسب و برخی دیگر از شعب، نیازمند تقویت بیشتر است؛ هرچند در بخش نیروی انسانی و امکانات برخی از شعب دچار کمبود هستند و حل این مسأله در دستور کار مدیریت بانک قرار دارد.
به گفته معاون شعب و بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات ایران، این بانک چهار هدف عمده در دستور کار دارد که مهمترین آن «افزایش سهم بانک از بازار منابع بانکی» است؛ نجدی در ادامهی تشریح اهداف بانک گفت: هدف ما افزایش سهم بانک از بازار ارز، منابع، مصارف، خدمات و تعهدات بانکی است و از همه توان و ظرفیت خود برای دستیابی به این هدف استفاده خواهیم کرد؛ لازم است افزایش این سهم همسو با قدرمطلق سهم افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف بانک توسعه صادرات ایران، «حرکت به سمت اصلاح نسبت مصارف به منابع» است؛ پیش از این بانکهای توسعهای از محل منابع خاص تأمین میشدند و در سالهای اخیر این حمایت برداشته شده؛ بنابراین ضروری است نسبت مصارف به منابع در بانک اصلاح شود.
نجدی بر اهمیت شاخص سودآوری برای بانک تأکید کرد و اذعان داشت: بر اساس سیاست جدید بانک، لازم است به مرحله سودآوری دست پیدا کنیم تا علاوه بر ایفای تعهداتی که سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی بر عهده بانک توسعه صادرات ایران گذاشته، بتوانیم خدمات بیشتر و با کیفیتتری به مشتریان و پرسنل خود ارایه کنیم.
معاون شعب و بانکداری شرکتی بانک توسعه صادرات ایران با قدردانی از عملکرد معاونت فناوری اطلاعات و برنامهریزی بانک، اظهار داشت: خوشبختانه همکاران حوزه انفورماتیک، درک بالایی از سیستمها دارند و علی رغم محدویتها و مشکلات ناشی از تحریمها، دستاوردهای خوبی در این حوزه داشتهاند؛ بی تردید با رفع کامل چالشهای این حوزه، بانک با سرعت بیشتری به سوی اهداف تعیین شده حرکت خواهد کرد.